dissabte, 16 de setembre del 2006

Bastiments (2.886 m.)

Del refugi d’Ull de Ter al Pic de Bastiments (2.886 m.)
Data: dissabte 16 de setembre de 2006.

Hora de sortida: Cada un haurà de calcular a quina hora ha de sortir per poder-nos trobar tots a les 9 del matí al lloc de deixar els cotxes uns giravolts abans de Vallter. Pels que surtin de Barcelona i rodalies recomanem nom sortir més tard de 3/4 de set del matí.

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 4 h. 30 m.

Programa: A l’hora indicada sortirem (cada un del seu lloc) en direcció a Vic, Ripoll, Camprodon, Setcases i Vallter-2000.

Itinerari: Uns giravolts abans d’arribar a l’estació d’esquí, aparcarem els cotxes (aquest serà el punt de trobada per sortir plegats) i agafarem el camí que mena al refugi d’Ull de Ter a on arribarem en 30 min. (2.200 m.)

Sortint del refugi i seguint el GR11 en direcció oest per enfilar cap al Coll de la Marrana, on arribarem en poc més de 45 min. Des del coll podrem gaudir d’unes magnífiques vistes de la Coma del Freser i el Massís del Puigmal en direcció sud-oest. Des d’aquí deixarem el GR11, que continua cap a Núria i agafarem la carena que uneix el Bastiments amb el Coll de la Marrana (2.535 m.) en direcció nord-oest pel corriol que puja suaument. Al cap de pocs minuts hi trobarem les restes d’un pluviòmetre i més endavant el camí transcorre per la tartera i ens indica la direcció correcta amb fites. El pendent del camí guanya força i en uns 45 min. arribarem al cim del Bastiments (2.881 m. – 2 h. des del cotxe) des d’on podrem contemplar unes magnífiques vistes de l’estany de Bassibers als nostres peus, i la Coma del mateix nom en direcció nord. Cap al sud, si el dia és prou clar, podrem veure la serra del Cadí i fins i tot el Montseny, Montserrat i Collserola. El cim del Bastiments és un cim allargat amb orientació de sud-est a nord-est, però el punt més alt es troba cap el nord-oest.

Cim del Bastiments

El retorn es pot fer pel mateix camí.

Observacions: Aquesta excursió a un dels cims més espectaculars de l'alta vall del Ter i del Freser es manté per damunt d'una carena durant molta estona i permet gaudir intensament d'una dilatada panoràmica sobre els dos vessants, el del Ripollès, relativament més suau, i el de l'Alta Cerdanya, abrupte, alpí i obac.

Des del pic de Bastiments, i si el dia és clar, es pot arribar a veure el mar. Des d'aquest cim es poden contemplar perfectament Montserrat i el Montseny sobresortint per sobre dels núvols. A l'est es veu perfectament el Canigó, a l'altra banda de la roca Colom, Costabona i Pla Guillem.