diumenge, 1 de novembre del 2009

Pic Negre d’Envalira (2.816 m.)

Dissabte 31 d’octubre de 2009

Hora de sortida: Cinc del matí.

Ubicació: Principat d’Andorra.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada, en direcció a Andorra.

Itinerari: 8 h. - Anirem fins al Pas de la Casa i aparcarem a l’aparcament del jardí d’infants de l’escola d’esquí, al sud del poble.

En direcció sud, agafarem el camí que surt del final de la pista de debutants i pujarem pel marge esquerre del riu Arieja fins al llac de les Abelletes (20 min.) Tot el camí està marcat amb punts blaus i algunes fites.

Agafarem el camí de la part dreta del llac i anirem pujant pel mig del prat, per un pendent fort.

Al cap de 20 minuts ens trobarem al costat de pista d’esquí dels Isards. A l’alçada d’un tòtem amb una figura esculpida en fusta d’una llúdriga, a l’esquerra, segueix el camí.

Ara el camí s’enfila per la tartera fins al peu d’un coll. El camí fa un parell de ziga-zagues i s’arriba al petit coll dels Isards (2.650 m. – 30 minuts) d’aquí es veu clarament un sender ben marcat que per un pendent mig herba mig tartera, sense cap dificultat ens porta al Pic Negre (2.816 m. – 2 h. 15 m. des de la sortida)

Des de aquí es pot gaudir d’una vista molt maca cap a la Cerdanya, l’Alt Urgell i les tres fronteres.

Farem el descens pel mateix itinerari.

Dinarem en algun restaurant del Pas de la Casa.