dimecres, 8 de setembre del 2010

Pic de Monturull (2.761 m.) - Pic de Perafita (2.756 m.)

dissabte 16 d'octubre de 2010

Ubicació: Comarca de la Cerdanya.

Temps aproximat: 5 h. 30 m.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada en direcció a Berga, Cercs (on ens aturarem a fer un tallat a la gasolinera Sant Jordi) seguirem direcció al túnel del Cadí, i d’aquí, per la carretera N-260 fins a Martinet de Cerdanya i per una carretera local fins a Arànser i després per una pista forestal.

Des de el poble d’Arànser seguirem la pista asfaltada que es dirigeix cap a l’estació d’esquí nòrdic, on s’acaba l’asfaltat, tot i que el traçat que segueix és bo (atenció entre novembre i abril aquest tram està tancat)

Pujarem per aquesta pista uns dotze quilòmetres fins arribar a un giravolt molt tancat al costat d’una zona anomenada Les Pollineres, on aparcarem els cotxes.

Itinerari: Seguirem a peu per la pista, en sentit ascendent – hi ha algunes dreceres visibles – fins arribar al refugi guardat dels Estanys de la Pera (2.333 m.). Prop del refugi trobarem unes marques de GR, a la dreta, que seguirem.

El coll de Perafita és molt visible, ja a la distància. Tot i que el camí a vegades es perd, no hi ha dubte respecte a l’ascensió.

Arribarem als fons d’un circ – amb alguna zona humida – en la zona del Clot del Port, que superarem per la dreta, per aconseguir, mitjançant un camí amb moltes ziga-zagues, el Port de Perafita (2.587 m. 1 h. 15 m.) Girarem a l’esquerra, en direcció Oest-sud-oest i seguirem la fàcil cresta herbada que va superant diferents turons per aconseguir finalment, el curiós cim del Pic de Perafita – o Tossal de la Truita - (2.756 m – 1 h. 45 m.) on trobarem un gran nombre de fites que donem nom, pròpiament parlant, al cim. Bona panoràmica de 360 graus.

Pic Monturull i descens pel coll de Monturull des del Perafita

Baixarem per la cresta en direcció Sud-sud-oest, sense dificultats encara que ens haurem d’ajudar de les mans en alguns punts per superar algunes roques.

Seguirem les marques del GR que ens acostaran, per un turó herbat, davant mateix del Monturull. Estem situats en el Coll de Claror (2.570 m. – 2 h. 15 m.)

Superarem unes roques per la dreta, avançant després per terreny molt descompost. Un camí clar, que fa ziga-zagues sense parar ens acosta fins a un esglaó de roca, on novament ens haurem d’ajudar de les mans. Poc després arribarem al pla cim del pic de Monturull – o Torre dels Soldats - (2.761 m. – 3 h.)

Baixarem per la cresta Sud-sud-est fins al coll de Monturull, on un camí poc visible, en ziga-zaga fins a la base del cim, en el torrent del Clot de Claror. Al costat de la bassa de Claror surt un camí que, per la dreta, descendeix fins a l’Estany Gran de la Pera, que també passarem per la dreta fins arribar al refugi (5 h. 15 m.)

Baixarem per la pista fins a Les Pollineres, on trobarem els cotxes aparcats (5 h. 30 m.)

Observacions: Aquesta excursió ens permetrà transitar per les comarques de la Cerdanya i l’Alt Urgell i per Andorra, a partir de l’Estany de la Pera, on el seu refugi ens servirà de base per l’ascensió.

Es tracta d’una ascensió fàcil, encara que ens haurem d’ajudar de les mans en algun lloc.

Dinarem a l'Hostal Pas de la Pera a Aransa (Tel. 973 51 50 01 - www.pasdelapera.com)