dimecres, 17 de novembre del 2021

SL-C 11 Sender de Sant Roc (938 m)

Dimarts 16 de novembre de 2021

Hora de sortida: Vuit del matí.

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 3 h 15 min (9,9 km)

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada i anirem fins a Ripoll, on aparcarem a la zona d’aparcament de l’estació. Farem el tallat en un dels bars que hi ha per la zona.

Itinerari: Iniciarem la caminada a l’estació de la RENFE de Ripoll i anirem fins davant del Museu Etnogràfic de Ripoll, situat a la Plaça del Monestir. Pujarem per les escales de Sant Pere fins al Raval de Sant Pere. Continuarem la marxa a mà esquerra fins a la font del Sant, on hi ha una antiga fàbrica.

A partir d’aquest punt seguirem l’antic camí ral que uneix Ripoll amb Campdevànol. Aquest tram planer, envoltat de conreus, ens ofereix unes bones vistes del proper Pirineu, on sobresurt el perfil del Puigmal i cims veïns. A tocar del tanatori de Ripoll, deixarem el camí ral a l’esquerra i ens dirigirem a la dreta (un pal de senyalització vertical indica “Miradors de Ripoll”).

La marxa continua per una pista ampla en lleuger ascens, remuntant el torrent de Can Moiols.

La pujada continua sense pèrdua possible, marxant al costat dels masos Cassadessús i Can Baubs, que tenim a l’esquerra. Just després d’aquesta darrera masia, deixarem el camí principal per tombar a la dreta – en sentit descendent – per un corriol menys fressat. En creuar el torrent de Moiols canviarem de direcció i trobarem altra vegada una pista ampla.

En lleugera pujada guanyarem la collada de Baubs, amb una perspectiva excel·lent del Puigllançada, si mirem enrere. Al coll girarem a la dreta, seguint els senyals de pintura.

Iniciarem el que segurament és el tram més feixuc de la caminada, que ens conduirà a la bassa del Solei, on el panorama canvia de manera radical. Ripoll i la vall que forma el curs del riu Ter se’ns mostra al sud amb tota la seva esplendor.

Passat un dels molts búnquers de la famosa “línia Gutiérrez”, arribarem a l’ermita de Sant Roc. Tot i que arquitectònicament no té cap interès, les vistes que es tenen des d’aquest talaia són fantàstiques. Està situada sota el turó del mateix nom (938 m) on ens podem acostar en un moment.

Iniciarem el darrer tram de l’excursió, en forta davallada a través d’un estret corriol, sempre amb la vista sobre Ripoll. A can Violí entrarem altre cop al seu nucli urbà, concretament al barri de Sant Pere.

Sols ens restarà arribar al carrer Sant Roc i baixar fins al monestir de Ripoll per tancar la circular d’aquesta excursió, apta per a tots els públics.

Anirem a dinar al restaurant Taps, Plaça Nova, Ripoll, tel.: 972 96 03 92, http://tapsbar.cat/ i després tornarem a l’estació per agafar els cotxes i tornar a casa.

Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/sl-c-11-sender-de-sant-roc-ripoll-89080313

Observacions: El turó de Sant Roc és una de les millors talaies de la capital del Ripollès. Dalt d’aquesta petita muntanya situada al nord de Ripoll hi ha l’ermita de Sant Roc, per on transita el SL-C 11, un dels quatre senders locals homologats que hi ha a Ripoll.

Al costat mateix de l’ermita de Sant Roc, es pot gaudir de les millors vistes de tota la caminada.

Recorregut perfectament senyalitzat amb les marques de pintura característiques d’un sender local (una franja blanca i una de verda)

Dinarem al restaurant Taps de Ripoll. Tornarem a casa als voltants de les cinc de la tarda.