dissabte, 27 de desembre del 2003

Sant Miquel de Montclar (947 m.)

Dissabte 27 de desembre de 2003

El cim mes alt de la Conca de Barberà. Darrera sortida de l’any.

Ubicació: Comarca de La Conca de Barberà.

Temps aproximat: 2 h 30 m

Desnivell: 316 m

Itinerari: Per carretera primer (Montblanc, Rocafort de Queralt i Biure de Gaià), després per pistes i camins, caminarem apropant-nos a la base de la muntanya de Montclar, de 947 metres d’alçada. Des de el poble de Biure cal agafar un bonic sender a la dreta que ens porta en 90 minuts a l’ermita de Sant Miquel, a prop del cim (una part del trajecte es pot fer en automòbil), on esmorzarem al sol. En la llunyania veurem els Pirineus nevats, si fa un dia clar.

En el primer trencall, cal anar a la dreta, en el segon a mà esquerra i en el tercer (sota una línia d’alta tensió) a l’esquerra. Cal enfilar-se llavors per un corriol fins arribar al cim del puig, on s’alça el castell de Montclar. Del castell resta actualment una torre situada al cim. La vista cap a la Conca de Barberà és d’allò més bonica, una zona que no sovintegem. Després de les fotos de costum només ens quedarà baixar per corriols i pistes mig enfangats cap a Rocafort de Queralt, on farem el dinar de comiat de l’any 2003 i ens esperen els cotxes per tal de fer el retorn a casa.

Traça: Wikiloc | Ruta Montclar - Sostre comarcal de la Conca de Barberà i 100 cims

Observacions: Dinarem en algun restaurant de la zona o a casa, segons l’hora a la que acabem la caminada..

Si dinem, tornarem a casa als voltants de les sis de la tarda.