dissabte, 1 de maig del 2004

Graus del Montsant (1.043 m.)

Dissabte 1 de maig de 2004

Hora de sortida: set del matí.

Ubicació: Comarca del Priorat.

Itinerari: Des de Reus prendrem la carretera C-242 que passa per Alforja i Cornudella. A l’entrada de Cornudella de Montsant, a ma esquerra, hi ha el trencall que porta a la Morera de Montsant.

La ruta comença en un aparcament que hi ha al capdamunt del poble de la Morerar de Montsant, des d’on surten diversos senders que porten a la muntanya. S’ha de prendre el que passa a tocar d’un dipòsit d’aigua. En pocs metres trobarem un cartell indicador. A la dreta assenyala el camí per anar al grau dels Barrots. No el deixarem mai. Més endavant trobarem algun altre indicador; sempre hem d’anar en direcció al grau dels Barrots. En arribar a la gran paret de roca, la vorejarem durant una estona, en direcció a la dreta, fins arribar a una gran escletxa. És el començament del grau de Barrots, on hi ha diversos ferros clavats a la paret per superar els trams més drets. Després de pujar per aquesta esquerda, el camí torna al cingle. Mirant al buit, el camí de la dreta continua fins a un mirador que no té sortida. Cap a l’esquerra segueix travessant el cingle, tot planer. Pocs minuts després hi ha el balcó del Priorat, un altre mirador sobre una gran roca. Més endavant arribarem al Racó dels Boixets. En aquest punt hi ha una petita balma. En entrar-hi, a l’esquerra, hi ha el sender que cal prendre per acabar de pujar a dalt de tot de la paret de roca. En pocs minuts serem al capdamunt, des d’on hi ha una bona vista sobre la Serra Major. Dalt d’un turonet hi ha nous indicadors. Cal prendre el sender que indica al grau de l’Agnet. És un corriol que passa per sobre la paret de roca, ara en direcció cap al poble de la Morera, just a la inversa del camí que havíem fet per pujar el cingle. És passa just per sobre de la Roca de la Falconera i poc després trobarem el grau de l’Agnet. Només cal baixar-lo per retornar al punt d’inici de l’excursió.

Observacions: Recorrerem els indrets més amagats d’aquest sector occidental de la serralada del Montsant. Travessarem graus que ericen els cabells.

El grau dels Barrots és una via ferrada que no té cap dificultat. Durant tot el camí, però, cal anar amb compte, perquè en ocasions el sender és estret i queda força penjat sobre el cingle.

Si el dia està emboirat, és millor no fer cap excursió pel Montsant. Hi ha molts senders que poden ser perdedors, fins i tot per als que coneixen bé el territori.

Dinarem en algun restaurant de la zona.

Tornarem a casa al voltant de les de la tarda.