dissabte, 17 de juliol del 2004

Comanegra (1.558 m.)

Dissabte 17 de juliol de 2004

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 4 h. 30 m.

Itinerari: Sortirem en direcció a Vic. Farem el tallat als Quatre Camins de Tona. Agafarem la C-17 (antiga N-152) fins a Ripoll. Després passarem Camprodon direcció a Molló, agafant el trencall a mà dreta cap a Rocabruna i Beget. Passat Rocabruna, al cap d’una estona, veurem un dipòsit d’aigua; hem d’enfilar la pista forestal que puja pel seu costat esquerre. Vuit Km., de suau ascensió factible amb cotxe, superant una tanca metàl·lica, fins a les basses de Monars on aparcarem.

Sortirem de les basses de Monars a una àmplia pista, des d'on iniciem la pujada final al Comanegra.

HORARIS

LLOC                                             ALÇADA (m.) TEMPS PARCIAL

Coll de la Figuera (en cotxe fins aquí) 880
Final pista                                          1.000                 0 h 15 m
Coll de Baix                                       1.060                 0 h 10 m
Coll de Dalt                                        1.050                0 h 20 m
Bassa de Monars                              1.250                 0 h 40 m
Comanegra                                       1.553                 0 h 30 m
Bassa de Monars                              1.250                 0 h 20 m

Total 3 h 35 m

Observacions: El cim es troba a cavall entre les comarques del Ripollès i la Garrotxa. El Puig de Comanegra (1.558 m.) és el cim més important de l’Alta Garrotxa. No presenta cap mena de dificultat. Tres hores de tranquil passeig, per assolir la creu que corona la seva cúspide. A canvi, una bonica panoràmica i excursió matinal. 560 m. De desnivell. Des de dalt es pot gaudir d’una magnífica visió sobre el Pirineu Oriental. Per exemple: el Canigó, el Costabona, el Puigsacalm, el Basssegoda.... i tota la comarca del Vallespir.

Excursió pel sector fronterer entre la Garrotxa i el Ripollès, amb l'únic inconvenient que gran part de l'itinerari transcorre per pistes forestals. Per altra banda, els camins de la zona són una mica perdedors.

Des del Comanegra gaudirem d'una amplia visió sobre la comarca del Vallespir i el massís del Canigó, així com de gran part dels cims del Pirineu Oriental.

Dinarem en algun restaurant de la zona.

Tornarem a casa al voltant de les set de la tarda.