dissabte, 17 de juliol de 2004

Comanegra (1.558 m.)

Dissabte 17 de juliol de 2004

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 4 h. 30 m.

Itinerari: Sortirem en direcció a Vic. Farem el tallat als Quatre Camins de Tona. Agafarem la C-17 (antiga N-152) fins a Ripoll. Després passarem Camprodon direcció a Molló, agafant el trencall a mà dreta cap a Rocabruna i Beget. Passat Rocabruna, al cap d’una estona, veurem un dipòsit d’aigua; hem d’enfilar la pista forestal que puja pel seu costat esquerre. Vuit Km., de suau ascensió factible amb cotxe, superant una tanca metàl·lica, fins a les basses de Monars on aparcarem.

Sortim de Beget seguint el GR 11. Als 5 minuts creuem un pont i seguidament ens desviem a l’esquerra per una pista que indica "Mas Sunyer". Després de passar el mas i el coll de Can Sunyer, la pista davalla una mica. Trobem una font i, creuat el torrent, iniciem una forta pujada que ens porta al Coll de la Figuera. La pista acaba pocs metres més enllà i el camí continua per un corriol. En arribar al petit Coll de Baix agafem un camí poc marcat a l’esquerra, que pel mig del bosc voreja un turó fins a sortir al Coll de Dalt. D’aquí ens enfilem en direcció nord, a poder ser seguint algun corriol, o sinó pel mig del bosc, fins a arribar a la Bassa de Monars i a una àmplia pista, des d'on iniciem la pujada final al Comanegra.

Per tornar baixem de nou a la Bassa i seguim en direcció a Beget per la pista (podem fer alguna drecera camp a través), passant per Can França i el Coll de Golofreu. D’aquest coll surt un camí en direcció sud, un xic perdedor al començament tot i estar marcat amb fites. El camí es va fent cada vegada més clar i ens porta fins a sobre mateix de Beget, davallant després per la cinglera fent nombroses ziga-zagues fins arribar al poble.

HORARIS

Can França 990 0 h 50 m 4 h 25 m
Coll de Golofreu 960 0 h 10 m 4 h 35 m
Beget 541 0 h 30 m 5 h 30 m

Observacions: El cim es troba a cavall entre les comarques del Ripollès i la Garrotxa. El Puig de Comanegra (1.558 m.) és el cim més important de l’Alta Garrotxa. No presenta cap mena de dificultat. Tres hores de tranquil passeig, per assolir la creu que corona la seva cúspide. A canvi, una bonica panoràmica i excursió matinal. 560 m. De desnivell. Des de dalt es pot gaudir d’una magnífica visió sobre el Pirineu Oriental. Per exemple: el Canigó, el Costabona, el Puigsacalm, el Basssegoda.... i tota la comarca del Vallespir.

Excursió pel sector fronterer entre la Garrotxa i el Ripollès, amb l'únic inconvenient que gran part de l'itinerari transcorre per pistes forestals. Per altra banda, els camins de la zona són una mica perdedors.

Des del Comanegra gaudirem d'una amplia visió sobre la comarca del Vallespir i el massís del Canigó, així com de gran part dels cims del Pirineu Oriental.

Dinarem en algun restaurant de la zona.

Tornarem a casa al voltant de les set de la tarda.