dimecres, 30 d’agost del 2006

Santuari de Sant Andreu del Far – Can Ferrerons i Can Miloca (450 m.)

Matinal al Parc del Montnegre – Corredor (Vallès Oriental - Maresme)

Data: dimecres 30 d’agost de 2006.

Hora de sortida: vuit del matí.

Ubicació: Dos Rius - Canyamars. Comarca del Maresme.

Temps aproximat: 2 h. (7,8 km.)

Dificultat: Fàcil.

Programa: A l’hora indicada sortirem de Sant Boi amb cotxe, en direcció a Llinars del Vallès, per la B-30. Anirem fins a Llinars del Vallès a on agafarem la carretera direcció Dosrius, Argentona, Mataró fins a arribar al coll de Can Bordoi. Allà neix un camí ampli que mena a l'església de Sant Andreu del Far, que és el lloc on es pot deixar el vehicle. Al seu costat, hi ha un mas que ha estat reconvertit en restaurant (tanca el mes d’agost per vacances). Estem al punt de sortida d’aquesta ruta a peu.

ITINERARI: El Santuari de Sant Andreu del Far, és un santuari gòtic tardà formant un conjunt amb la masia de Can Guinart. El massís del Corredor, juntament amb el Montnegre, formen part d’un parc natural.

Hem de començar a caminar per la pista que va al santuari del Corredor. En aquesta direcció i, a 4 km. hi ha un àrea d’esbarjo del Corredor, zona recreativa totalment equipada.

Després de 9 minuts de caminar se surt a un magnífic alzinar. Es troba una bifurcació, però l'itinerari segueix el camí principal.

Després d'un minut hi ha una desviació a la dreta que davalla cap a Canyamars; no s'ha de prendre. En acabar-se l'alzinar, l'itinerari es dirigeix cap a uns camps conreats.

Després d'11 minuts es deixa la pista i s'agafa una desviació a l'esquerra que ressegueix un camp de conreu. (Indicada com a zona d’esbarjo i amb el pas prohibit a cotxes i motos)

Poc després de 20 minuts es deixa una desviació que se'n va cap a la dreta. El camí s'endinsa pel bosc i empitjora, dins del bosc, el camí es divideix. S’ha de girar a l’esquerra. Es passa el torrent d'Arenes, es deixa algun trencall secundari i se segueix el camí preeminent.

Després de 40 minuts, després d’un bon tros,en passar un giravolt, es divisa Can Ferrerons, (o Can Ferrerias) al costat del qual hi ha una alzina monumental, esplendorosa i centenària.

Per tornar cal continuar camí enllà fins a una pista que es pren cap a la dreta (55 minuts), arribar a Can Miloca (1 hora i 20 minuts) i, seguint el mateix camí, sortir a la pista del Far (1 hora 30 minuts), des d'on, per la dreta, es retorna a Sant Andreu del Far (2 hores).

Observacions:

Santuari de la Mare de Déu del Far: Existeix des del s. XIII è, restaurat entre el 1599-1648. Imatge d'alabastre del s. XV è.

Tranquil·la i plàcida excursió per un dels indrets més assequibles i, alhora, més harmoniosament conservats del Parc Natural del Montnegre i el Corredor, on l'exuberància de la vegetació mediterrània troba l'ocasió de manifestar-se sense impediments.

Tornarem a casa als voltants de quarts de dues del migdia. Aquesta sortida la varem intentar al mes de gener, però la gran qüantitat de neu caiguda la nit abans va fer que no passessim de fer l'esmorzar al bar del santurari.