dimecres, 10 de març del 2010

De Can Maçana a Santa Cecília de Montserrat (877 m.)

Dissabte 6 de març de 2010 (matinal)

Hora de sortida: 8 del matí.

Ubicació: Comarca del Bages.

Desnivell (no acumulat): 200 m.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i agafarem la nova N-II fins a la sortida de Manresa – Montserrat, a on agafarem la B-1.101, fins trobar un pàrquing de terra en la part baixa de la dreta de la carretera, aquí deixarem els cotxes i ens posarem a caminar.

Itinerari: Seguirem els senyals blancs i vermells del GR-172. A pocs metres, a l’esquerra tindrem unes boniques vistes dels Pirineus.

Ens dirigirem a l’esquerra pel camí que va al refugi de Vicenç Barbé, i a pocs metres tindrem un altre gran mirador. Uns metres més endavant tornarem a agafar un desviament a l’esquerra. Des de aquí es comencen a veure les famoses roques anomenades la Foradada i la Cadireta. Seguirem per l’ample camí, amb el precipici, la carretera i els Pirineus a la nostra esquerra.

Arribarem just sota de la Foradada i la Cadireta, (des de aquí, podem pujar per un caminet que surt a la dreta i sense massa dificultats anar fins a la mateixa Foradada i gaudir de la bona vista i tornar al camí que portàvem) el camí es va fent estret i passem tocant les roques. Arribarem a una petita esplanada en el camí i al mirar cap a munt la roca te forma de llangardaix. Després d’aquí el camí és de pujada i baixada, vorejant les parets de Montserrat.

Arribarem a una cruïlla, seguint els senyals blancs i vermells que va per l’esquerra i es de baixada.

Després d’haver baixat ens trobem un desviament a l’esquerra en direcció a la carretera, nosaltres seguirem rectes en direcció a Santa Cecília. Tornarem a pujar i baixar pel camí. Ens trobarem amb una baixada on es troba una cadena clavada a la roca per poder superar el desnivell.

Arribarem a un altre explanada amb un petit camí de pujada a la dreta.

Sortirem del camí del bosc per agafar un desviament en baixada a l’esquerra.

Arribem a la carretera.

I finalment al monestir de Santa Cecília, una església del segle XI romànica. En aquest lloc podem haver deixat algun cotxe per anar fins a Can Masana a recollir els altres cotxes i estalviar-nos de fer un bon tros per carretera.

Si volem, podem anar amb cotxe fins al Monestir i comprar mató a les pageses que el venen.

Observacions: Itinerari celestial entre gegants encantats (L’Elefant, La Mòmia, La Prenyada), bruixes entremaliades (Coll del Migdia, Canal de la Font) i sants monacals (Sant Benet, Santa Creu, Sant Jeroni, etc.) tot farcit d’una pinzellada esotèrica amb regust de mató.

Tornarem a casa a les dues de la tarda.