dissabte, 31 de maig del 2014

Penyes Altes del Moixeró (2.279 m.)

Dissabte 31 de maig de 2014

Ubicació: Comarca de la Cerdanya.

Temps aproximat: 6 h. 15 m. (13,3 Km.)

Desnivell: 878 m. (acumulat)

Dificultat: Difícil.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada, agafarem l’autopista Terrassa – Manresa, seguirem per l’eix del Llobregat en direcció a Berga i al Túnel del Cadí on ens aturarem a fe rel tallat a la seva àrea de servei. Després seguirem fins a Urús.

A Urús anirem a una placeta que hi ha al costat de l’església i agafarem una pista forestal en molt bon estat (asfaltada al principi) i d’uns 4 km. fins al refugi d'Urús on aparcarem els cotxes i començarem a caminar. En una bifurcació, s’ha de girar a l’esquerra per arribar a la Font Freda.

Itinerari: Sortirem del refugi d'Urús (1.450 m.) per la pista que puja fins a una cadena, que passarem.

Al següent giravolt, a l'esquerra, veurem que surt un altre pista (molt menys marcada) que seguirem.

Estem seguint el camí marcat amb les senyals del PR-C-126 que ens porta al Coll de Jou. El bosc és espès. Al principi al camí planeja, però aviat començarem a pujar, paral·lels al torrent, pel camí de l’esquerra.

Les marques ens guiaran sense pèrdua.

Seguirem el còmode PR, ara per un camí en ziga-zagues, sota el bosc, que ens portarà en clara ascensió, fins al panoràmic Coll de Jou (2.000 m. – 1 h. 45 m.) on hi ha un pal indicador que ens fa girar a la dreta.

Deixarem les marques del PR per seguir ara les de la variant 1 del GR-150 (blanques i vermelles) que ens dirigeix fins al Coll de la Miquela (2.130 m. – 2 h. 15 m.)

El camí es torna delicat en alguns passos, on ens haurem d’ajudar amb les mans, encara que sense dificultat. Baixarem abruptament, fins a un pas rocallós pel que accedirem al Collet de la Guilla (2.080 m. – 2 h. 45 m.) on un cartell ens condueix cap a l’oest.

Estem sota mateix del cim de les Penyes Altes, cim que atacarem seguint unes marques grogues i vermelles. Cal tenir cura en aquest punt, ja que s’ha de deixar a la dreta les marques del GR, que rodegen el cim en lloc d’anar-hi. Crestejarem sota el bosc fins aconseguir el camí de pujada al cim.

Arribarem així al cim de les Penyes Altes del Moixeró (2.279 m. – 3 h. 15 m.) És un cim format per dues puntes bessones i és un excel·lent mirador de la contrada.

La tornada la farem pel mateix camí de la pujada fins al refugi d'Urús.

Observacions: a mig camí entre la Cerdanya i el Berguedà, des de les obagues ombrívoles i boscoses del Cadí – Moixeró, a la lluminositat de les carenes del Berguedà, tot resseguint les petjades d’Anníbal i els seus elefants. Increïble pujada al panoràmic vèrtex geodèsic que separa les províncies de Barcelona, Girona i Lleida, per un camí poc habitual que ens permet accedir al cim de les Penyes Altes pel seu costat oriental.

A la carena que separa la Cerdanya de Berguedà, dins del Parc Natural del Cadí – Moixeró, hi ha el cim de les Penyes Altes. L’excursió que us proposo permet gaudir de paratges solitaris en un entorn de paisatge subalpí, dominat pel bosc de pi negre i extensos prats. Durant el recorregut, pot ser fàcil observar isards, ja que la vall del torrent de Saüc hi són molt freqüents.

En aquesta excursió farem un tram dels Cavalls del Vent.

Ens podríem endur el dinar i dinar al costat de la font del refugi i després anar a fer un cafè en algun bar del poble d’Urús. Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.