dilluns, 25 de maig del 2015

Mirador dels Bassis (950 m.)

Dimecres 27 de maig de 2015

Hora de sortida: Vuit del matí.

Ubicació: Comarca d’Osona.

Temps aproximat: 3 h. (9 km.)

Desnivell: 450 m. (acumulats)

Programa: A l’hora esmentada sortirem en direcció a Vic, per l’autopista AP-7. Ens pararem a fer el tallat a les 4 carreteres de Tona. Seguirem per la C-17 fins passat Vic, on agafarem la C-153 i passarem per Roda de Ter i l’Esquirol, fins arribar a Rupit.

Itinerari: Deixarem el cotxe a l'aparcament de l’entrada a Rupit i entrarem al poble pel carrer principal. Cap al final del carrer veurem un indicador que ens indiquen el camí a Sant Joan de Fàbregas.

Anirem seguint la riera per un camí estret i ombrívol.

Seguirem el camí indicat fins al espectacular Salt de Sallent. Una mica amés amunt trobarem un mirador del salt.

Travessarem la riera que porta l’aigua al salt i veurem un indicador de que ens falta 1 Km. fins a Sant Joan de Fàbregas. El camí ara és més ample (pista forestal) i, després d’un giravolt de gairebé 360º sortirem a una pista asfaltada. A la dreta tindrem una casa i a l’esquerra un desviament que en pocs minuts ens durà fins a Sant Joan de Fàbregas.

Sant Joan de Fàbregas, església romànica del segle XI i casa de colònies de la Diputació de Barcelona.

Tornarem a la carretera asfaltada i seguirem en direcció a Rupit. Al cap d’uns metres veurem a l’esquerra un indicador als Bassis. Es tracta d’un camí estret que s’enfila pel mig del bosc, en forta pujada i arribarem a les Tombes antropomorfes del Bassis.

Seguirem el camí en pujada (tota l’estona hi ha senyals de pintura blaves i vermelles) El camí ens durà al mirador del Bassis amb unes vistes espectaculars.

Allà mateix trobarem una altra fletxa vermella que ens indica el corriol per on hem de baixar (Pla de la Palomera) per arribar a la carretera asfaltada de Sant Joan de Fàbregues. (cal anar amb compte, doncs el propietari privat del terreny no vol que s’hi passi i sovint canvia els senyals de fusta indicadors)

Un cop a la carretera i seguint els indicadors anirem fins a Rupit.

Seguirem la carretera i sortirem al pàrquing que hem deixat el cotxe, completant d’aquesta manera una bonica circular.

Observacions: El punt més interessant de la ruta són unes tombes antropomòrfiques situades en els Bassis, des d’aquest punt hi ha una panoràmica impressionant de l’entorn.

Dinarem al restaurant Ca l’Estragués de Rupit, c/. de l’Església, 4 Tel. 93 852 20 06. Tornarem a casa als voltants de les sis de la tarda.