divendres, 27 de novembre del 2015

Collformic i el Burguès (1.282 m.)

Dissabte 28 de novembre de 2015

Ubicació: Comarca d’Osona.

Temps aproximat: 4 h. 10 m. (12,6 km.)

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada. Agafarem la AP-7 i la deixarem per la sortida de Vic. Seguirem per la C-17 fins a les 4 carreteres de Tona on pararem a fer el tallat. Després seguirem en direcció a El Brull i Collformic on aparcarem.

Itinerari: Deixarem el cotxe a Collformic (1.142 m.) i agafarem la pista que marxa en direcció oest fins al collet de les Bigues. Ens desviarem a l’esquerra (350º) i remuntarem la carena que puja al turo de Collformic (1.282 m.)

Passat el cim, el camí gira al sud i baixa al pla de l’Ase Mort. Passarem pel costat del faig de la Bandera (conjunt d’arbres d’aquesta espècie)

A l’extrem sud del pla, agafarem una antiga pista que baixa cap a ponent. Passarem pel costat de les runes del Burguès. Aquesta finca està tancada per un filat i amb un avís de perill per un toro brau. Per evitar problemes, es recomana seguir el tancat per l'esquerra i baixar en forta pendent per un bosc fins a trobar la pista que surt de la finca.

Després de sortir del tancat, el primer revolt a la dreta, agafarem un camí, que surt a l'esquerra i que va guanyant alçada enmig del bosc fins a prop de les restes del mas del Clot.

Agafarem la pista que puja a la nostra esquerra i la seguirem. A la propera cruïlla seguirem cap a la dreta (avall). Sortirem a un petit coll, on es comença a veure (a ponent) l’ermita de la Mora. Hi arribarem fent drecera pels corriols del bestiar. Magnífic exemplar romànic.

Tornarem enrere (per la pista o pels prats) i ens enfilarem cap a llevant fins a la Caseta, on seguirem pista amunt.

Trobarem el collet de la Font. Seguirem remuntant la pista cap a llevant fins al pla del Bassau (on trobarem la pista que recorre tot el pla de la Calma d’un extrem a l’altre)

Podem agafar la pista cap al nord fins a Collformic o baixar fins a la Cortada i després pujar a Collformic.

Track: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8008803

Observacions: Dinarem al restaurant Coll Formic (22.- Euros p.p.), Telèfon: 93 884 10 89 – El Brull. Tornarem a casa als voltants de les cinc de la tarda.