diumenge, 17 de gener del 2016

Puig d’Olorda (439 m.)

Dissabte 16 de gener de 2016

Matinal

Hora de sortida: Nou del matí.

Ubicació: Comarca del Barcelonès / Baix Llobregat.

Temps aproximat: 3 h. 30 m. (10,8 Km.)

Desnivell: 402 m

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem fins a Molins de Rei. Concretament aparcarem al carrer Sant Pere Romaní del barri de la Riera de Bonet.

Itinerari: Situats al Barri de la Riera de Bonet e Molins de Rei, començarem a caminar. Agafarem la pujada pel Carrer de Sant Pere Romaní, continuant per un camí de terra que s’enfila a l’esquerra, tot seguit arribem a una gran esplanada que travessarem fins al final i des d’allà girarem a l’esquerra per un camí ample que discorre entre alguns garrofers. Al marge del camí que ens porta a Sant Pere Romaní hi creixen un munt de Plantes remeieres a la primavera.

0’35 Sant Pere de Romaní: Ermita Romànica d’una sola nau amb una torre de guaita adossada. Un cop visitada l’ermita recularem uns metres i abans d’arribar a un pal indicador trencarem a l’esquerra per un camí que de seguida tira a la dreta en direcció a Castellciuró, seguim avall per aquest camí fins acabar a la Riera de Bonet.

45’ Riera de Bonet: Un cop arribats a la llera de la Riera tirarem a la dreta entre un espès canyissar. Passats 250 m. sortirem del fondal de la riera i continuarem per un camí ample que uns 50 m. més amunt passa pel costat de la font de Can Graner. Un cop aquí girarem a l’esquerra, seguirem per una pujada, deixarem un camí a la dreta i arribarem a una cruïlla.

50’ Cruïlla: agafarem el camí de la dreta en direcció a Santa Creu d’Olorda, el camí de seguida inicia un llarg i marcat ascens. La Riera de Bonet flueix pel fondal de l’esquerra, una mica més amunt el camí tomba a l’esquerra i fa una petita baixada. Tot seguit arribarem a la Cruïlla de Coll de Can Cuiàs.

1:00’ Coll de Can Cuiàs: Girarem a l’esquerra per un camí que desprès davalla i travessa la riera. A la dreta del coll ens queda el cim del Mulei (228 m.). Després seguirem a la dreta per un camí que ressegueix la Riera. Passarem per dues cases abandonades i girarem a l’esquerra per un camí que ens portarà fins a la Masia de Can Farrés.

1:15’ Pedrera de Can Farrés: un cop arribats a Can Farrés seguirem a la dreta i passats uns 250 m. vorejarem a la dreta la Font de can Farrés. Més endavant sortirem a una bifurcació on hi ha la pedrera de Can Farrés, girarem a l’esquerra  i desprès d’un giravolt a la dreta el camí s’endreça per una banda de la pedrera  fins que un pèl més amunt pujarem per un tram encimentat. Poc desprès trobarem una bifurcació i triarem el camí de l’esquerra i uns 500 metres després assolirem el Puig d’Olorda (439 m).

1:30’ Puig d’Olorda: Un cop fem el cim refarem els últims 100 m. del camí i girarem a la dreta. Al final de la baixada arribarem al veïnat de Santa Creu d’Olorda.

1:40’: Santa Creu d’Olorda: Desprès de visitar l’Ermita i el Paratge de Santa Creu d’Olorda anirem per l’esquerra i seguirem els senyals del GR-92. Passat 1 km. trobarem la Masia de can Ribes. Aquest tram passa per un alzinar solcat a l’obaga que serveix com a refugi per a diferents mamífers.

2:15 h Castellciuró : Seguint el GR-92 arribarem al Castell de Castellciuró. Un castell del segle XI que tenia funció de guaita sobre la plana baixa del Llobregat.

2:30h Seguint el camí arribarem a Molins de Rei.

2:45h Anirem fins a l’estació de Tren de Molins de Rei. Des de l’estació enfilarem l’avinguda de Barcelona en direcció a Sant Feliu de Llobregat, creuarem les vies del tren pel carrer de Mariona. Un cop les haurem creuat, girarem a la dreta i enfilarem l’avinguda de la Mancomunitat amb la que arribarem al barri de la Riera de Bonet on tenim els cotxes (3 h.)

Observacions: Una caminada des de Molins de Rei fins al mirador del Baix Llobregat i Collserola. Aquesta excursió recorre uns paratges poc coneguts de Collserola i permet gaudir d’una vista privilegiada del curs inferior del Riu Llobregat.

Tornarem a casa als voltants de les dues de la tarda.