diumenge, 9 d’octubre del 2016

Camí dels Bandolers (125 m.)

Dimarts 11 d’octubre de 2016

Matinal

Hora de sortida: Deu del matí.

Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.

Temps aproximat: 2 h. (5,4 km.)

Dificultat: Fàcil.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem a l’autopista AP-7 en direcció a Girona. Agafarem la sortida 17 i ens incorporarem a la C-59 en direcció a Caldes de Montbui. Agafarem la sortida en direcció a Can Boada vell / Palau-Solità i Plegamans / Riera de Caldes. Seguirem per la carretera B-143 fins a una rotonda, on un cop passada, girarem a la dreta i agafarem el camí del Cal Traitor fins a l’ermita de Santa Maria de Gallecs, on aparcarem.

Itinerari: Camí circular, planer i de poca dificultat. Senyalitzat amb algunes estaques de color verd.

Des de l’església de Santa Maria de Gallecs, agafarem el camí dels Bandolers fins al bosc de Can Veire.

Desprès anirem en direcció nord, seguint la pista principal, fins a trobar-nos amb la carretera C-155 que no creuarem. A la dreta, veurem un camí que segueix paral·lel a la carretera i que baixa fins enllaçar amb un altre pista (marcada amb senyals del GR-97-3) que agafarem a la dreta.

Seguirem aquesta pista, en baixada, fins a trobar el primer encreuament, poc abans d’arribar a Can Consol. Tornarem a girar a la dreta.

Seguirem el camí, fins arribar a Can Jornet Xic on creuarem la carretera en direcció als aiguamolls de Can Salvi (basses amb cabal intermitent que afavoreixen els microhàbitats humits, suficients perquè s’hi puguin trobar des de granotes, fins a ànecs de coll verd) passant entre una zona d’horts urbans.

Un cop al aiguamolls, el camí segueix (a l’esquerra) en baixada, en direcció al torrent Caganell (que creuarem per un pont de fusta) i després el seguirem per l’altre costat del torrent, fins arribar a una cruïlla (abans d’arribar a la bassa de Can Benito) que agafarem el camí a la dreta, en pujada, fins arribar a un mirador amb dos bancs i un petit arbre solitari.

Un cop aquí, girarem a la dreta, en direcció a uns dipòsits d’aigua que tindrem a la nostra esquerra i una mica més endavant, el camí gira a la dreta i passa pel costat de la tanca de les antenes de RNE.

Seguirem aquest camí i tornarem cap a Santa Maria envoltats de camps de conreu.

Observacions: El Camí dels Bandolers és un recorregut que segueix la carena occidental de Gallecs i la vall de la riera de Caganell.

En aquest itinerari, cal destacar l’Església de Santa Maria, d'estil romànic que data de l'any 1007 i el molí de vent rehabilitat sobre el pou de can Blanc, que extreu aigua pel reg d'una explotació agrícola ecològica, on es conreen productes ecològics i de proximitat de la denominació Gallecs.

Tornarem a casa als voltants de quarts de dues de la tarda.