divendres, 11 de febrer del 2022

Les fous del riu Brugent (750 m)

Dijous 10 de febrer de 2022

Ubicació: Comarca del Baix Camp.

Temps aproximat: 4 h 30 min (12 km)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem per l’autopista AP-7 en direcció a Vilafranca del Penedès. Passat Vilafranca, ens aturarem a fer el tallat a l’àrea de servei del Penedès. Després seguirem i agafarem l’autopista AP-2 fins a la sortida 11 que anirem en direcció a Valls per la C-51. Passat Valls agafarem la C-37 en direcció a Alcover i d’aquí anirem cap a Mont-ral i Capafonts. Davant de l’oficina de turisme i ha una zona d’aparcament gratuït anomenada “Aparcament Cordó” on aparcarem.

Itinerari: Des de l’oficina de turisme de Capafonts, baixarem per la carretera, girarem ma la dreta i caminarem 100 metres per l’asfalt en direcció a Alcover.

A l’esquerra neix un camí que va a la ermita de la Mare de Déu de Barrulles. El seguirem només durant uns 200 metres, per desviar-nos a la dreta per un camí més secundari que davalla fins al pont Vell i la font del Molí (1,3 km)

A partir d’aquest punt, el camí s’esmuny en el bosc i entra en el congost llaurat per l’acció de l’aigua del riu, que hem de creuar diverses vegades.

A mesura que ens endinsem més i més en el barranc, les parets de roca són més i més espectaculars, cosa que demostra que el riu Brugent havia sigut més poderós en èpoques anteriors. Encara que avui les seves aigües no cobreixin i el corrent sigui feble, en aquest sector la diversió i la sensació d’aventura estan assegurades. En funció del cabdal del riu i l’equilibri i l’agilitat de cadascú, és difícil no mullar-s’hi els peus.

Al km 3,7 creuarem per darrera vegada el curs del riu i continuarem caminant fins a un camí més ample que condueix directament al bucòlic toll de l’Olla (km 5), ja molt a prop de Farena.

La tornada la farem pel mateix itinerari. Si no es vol tornar caminant, es pot fer amb taxi (Taxi Prades, tel.: 620 76 45 67)

Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/les-fous-del-riu-brugent-95002159

Observacions: Excursió del tot imprescindible per gaudir dels bells paratges que envolten Capafonts.

Al mateix poble de Capafonts es pot visitar l’antic forn comunal (dissabtes i festius), d’origen medieval (segle XIII), que s’ha rehabilitat com a museu i és a tocar de l’Ajuntament. També es poden visitar l’església i els antics rentadors.

Dinarem al restaurant El Grèvol, c/. de les Fonts, 11 Capafonts, tel.: 977 46 33 46.

Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.

Nota: En el transcurs d’aquesta excursió, una companya del grup ha patit un accident que ens ha obligat a trucar al telèfon d’emergències del 112. Des de aquestes ratlles volem agrair la rapidesa dels serveis d’ambulància i bombers que han arribat al lloc en menys de mitja hora, de les cures practicades a la companya accidentada i de l’acompanyament telefònic que en tot moment ens han donat. Per sort, finalment, ha estat un accident lleu i la companya ha estat donada d’alta i ha pogut tornar a casa seva sense més problemes.