dissabte, 30 de gener del 1999

Saldes – Gresolet – El Collell – Mirador – Saldes (1.845 m.)

30 de gener de 1999

Hora de sortida: 7 h.

Ubicació: Comarca del Berguedà.

Temps aproximat: 6 h. 30 m. (20 km.)

Programa: A l’hora indicada ens trobarem davant de GARRO, S.A. a la Ctra. Comarcal de Viladecans a Sant Boi. Anirem direcció Manresa, Berga i Saldes.

L’itinerari comença al poble de Saldes, des d’on baixarem per la carretera fins a creuar el pont. Un cop passat aquest, tombarem a l’esquerra i seguirem la pista paral·lela al riu, deixant el trencant cap a les mines a l’esquerra. Seguint sempre pel camí principal creuarem un pont i començarem a pujar molt suaument la vall de Gresolet, amb el riu a la dreta i, passat un pont, a l’esquerra. En iniciar-se la pujada forta ens trobarem a Gresolet: església, casa i pícnic.

Des de Gresolet, tenim dues opcions, una més llarga, de pujar al Collell per la vall alta de Gresolet; un camí que puja, es converteix en sender i s’enfila al coll de la Balma, on hi ha una cruïlla. Prendrem el camí de l’esquerra i seguirem sempre el camí principal sense deixar-lo quasi fins al final. Passarem pel solell de la Serra Pedregosa, el collet de les Bassotes i el Collell (1.845 m.), on veurem a la dreta la Vall de la Josa. Aquest camí gira i s’encamina cap a Saldes, passa per sota el Pedraforca i comença el descens.

Contemplarem els penya-segats que ens envolten per dalt i per baix i arribarem al mirador de Gresolet, amb les impressionants vistes sobre la vall i el camí que hem estat fent. Seguirem fins a l’àrea de pícnic de la font del Cabirol i, a l’esquerra, un sender ens ha de baixar fins a Saldes.

Observacions: Aquest recorregut llarg, de 20 km., que exigeix una bona resistència i certa preparació, ens acostarà al massís del Pedraforca, una singularitat geològica del Pre-pirineu que constitueix un dels principals símbols muntanyencs del país i, per excel·lència, del Berguedà.

Dinarem en un restaurant de la zona: Bar Restaurant Pedraforca. Tel. 93 825 80 41, Fonda Cal General, tel.: 93 825 80 54, Restaurant Hostal Pedraforca. Tel. 93 825 80 21.

Tornarem a casa al voltant de les set de la tarda.