dissabte, 30 de març del 2002

Mirador de la Figuerassa (1.490 m.)

Dissabte 30 de març de 2002

Hora de sortida: 2/4 de nou del matí.

Ubicació: Comarca del Berguedà.

Temps aproximat: 4 h. (13,8 Km.)

Itinerari: Agafarem l’autopista direcció a l’antiga B-30 per continuar per l’autopista Terrassa – Manresa (pararem a fer el tallat a l’àrea de servei de Montserrat). Seguirem direcció Berga. Al sortir de Berga agafarem la carretera BV-4241 direcció a Sant Llorenç de Morunys. En una cruïlla damunt de Berga, girar a la dreta cap a Rasos de Peguera i el Santuari de Queralt. A 1,7 km., passada la Font Negre, en un giravolt hi ha un desviament a la dreta que va a Rasos de Peguera. A 700 m. a la dreta trobarem un desviament per una pista forestal que mena al Mirador de la Figuerassa amb un cartell "la Figuerassa”.

La pista, ample i apta per a 4 x 4, la seguirem sense cap dificultat. Després d’uns 20 min. veurem a la nostra dreta i al fons, les instal·lacions de Vilaformiu, masia casa rural i pista d’equitació. La pista segueix, per una pujada suau, i després es passa prop (a la nostra dreta) de les runes de la torre del castell de Blancafort.

Després d’una estona de caminar per la mateixa pista, i d’una zona de força ziga-zagues, trobarem a l’esquerra un desviament que agafarem fins al nostre objectiu.

Mirador de la Figuerassa. – 1.490 m. Té una gran vista cap als rasos de Peguera, el Moixeró i la serra de Catllaràs, però és especialment esplèndida pel costat de Queralt i de la riera Demetge. També veiem tota la volta que hem fet. Per baixar retornem fins al collet i prenem el camí de l'esquerra, que baixa dret, però és de bon fer. Té marques del PR. Quan ja hem baixat força passem pel davant de la gran cova de Campmori (45'; - 1.135 m.). Continuem baixant i aviat arribem a uns prats. El camí continua recte (SE) cap al castell de Berga, però nosaltres ens desviem a la dreta per anar a prendre una bona pista que es veu dessota mateix. Quan hi arribem la seguim a la dreta i de seguida som a la carretera de Berga als rasos de Peguera.

Observacions: Situat al capdamunt del serrat de la Figuerassa, des d'aquest mirador es pot gaudir d'una meravellosa vista panoràmica del Baix Berguedà i del Bages. Excursió molt interessant que, partint de tocar de Berga, puja al Santuari de Queralt i segueix la cinglera pel costat sud. Després es decanta a la vall de Demetge, passa per Espinalvet i puja a l'extraordinari mirador de la Figuerassa, que encara que tingui el destorb de diverses antenes, no per això deixa d'oferir la seva panoràmica.

Dinarem al restaurant Estany Clar de Cercs.

Tornarem a casa al voltant de les set de la tarda.