dissabte, 11 de gener del 2003

Tossal de la Baltasana (1.201 m.)

11 de gener de 2003 (matinal)

Hora de sortida: 7 h.

Ubicació: Comarca del Baix Camp.

Temps aproximat: 3 h. 30 m. (15,5 Km.

Dificultat: Fàcil.

Itinerari: Per realitzar aquest recorregut cal situar-se a la vila de Prades. S'hi pot arribar per la carretera T-704, que la comunica amb Reus a través de la Febró i Maspujols, o des de Valls per la C-37, TV-7041 i T-704 passant per Alcover, Mont-ral i Capafonts. També s'hi pot fer cap pel nord a través de la T-700 per Vimbodí, Poblet i l'Espluga de Francolí (sortida 9 de l'AP-2).

Des de la famosa plaça Major de Prades (km 0) se surt a la carretera i es va en direcció a Poblet, cap a l'esquerra. Només 250 m enllà, passat el parc, s'agafa el carrer dels Colomers cap a la dreta, que flanqueja el torrent de la Font.

Se segueix recte amunt i, al km 1,74, sota el dipòsit d'aigua de Prades, es deixa una pista i se segueix per l'esquerra. Al km 1,9 es gira a l'esquerra i es puja fins a una altra pista (km 2,42) que puja de Prades i es pren cap a la dreta.

Se surt al coll del Bosc (km 3,4), on de nou es gira a la dreta. Mig km enllà s'és a un petit coll on s'agafa, per la dreta, la pista (km 3,88) que puja fins al tossal de la Baltasana (km 4,33), mirador a 1201 m d'altitud i sostre de les muntanyes de Prades.

Tornarem pel mateix camí.

Observacions: El Tossal de la Baltasana, és el cim més alt de la comarca.

Dinarem a casa.

Tornarem a casa al voltant de les dues de la tarda.