dissabte, 15 de març del 2003

Pedró del Puig Lluent (1.766 m.)

Dissabte 15 de març de 2003

Ubicació: Comarca del Berguedà.

Dificultat: Fàcil.

Itinerari: Anirem en cotxe per l’autopista Terrassa – Manresa (pararem a fer el tallat a l’àrea de servei de Montserrat), seguirem direcció Berga i pararem a esmorzar a Guardiola de Berguedà. Després seguirem fins a Sant Julià de Cerdanyola.

Un cop a Sant Julià, seguirem la pista inicialment encimentada, que passa pel costat de la font del Castell. Passarem pel Roc de la Clusa, i en pocs minuts estarem al camp de l’Ermità (1.450 m.), veritable cruïlla on hi ha pistes que baixen cap a Falgars i a la Pobla de Lillet i que pugen cap al Catllaràs, cap a la Clusa i cap al Pla de l’Orri. Des del Camp de l’Ermità, s’ha de continuar seguint la pista que planeja entre el bosc, sensiblement en direcció est. La pista va pujant, mentre apareix a l’esquerra el gran clot de Vallfogona, fins a enfilar-se al Coll de Seva, on comença pròpiament el recorregut per la serra del Catllaràs. Des d’aquí la pista planeja, però hem, d’agafar la que puja a la dreta de manera sobtada cap el Pla de Catllaràs, el Roc de Catllaràs i el Pla de l’Orri. El Pla de l’Orri forma uns prats oberts i extensos, entre el Roc de la Clusa i el Pedró del Puig Lluent. Pujarem aquest cim, vèrtex geodèsic de vista extraordinària.

La tornada la farem de manera circular pel Pla de l’Orri, pujar el collet de la Creu (1.650 m.), el collet Llobató (1.600 m.) i el forat de Fontanals.

Observacions: Dinarem en algun restaurant de la zona (si la caminada l’acabem molt aviat, potser baixem a dinar a casa)

Tornarem a casa al voltant de les sis de la tarda.