dissabte, 11 de febrer del 2006

Estany de l'Orri - Refugi del Pradell (2.159 m.)

Data: dissabte 11 de febrer del 2006 (amb raquetes)

Ubicació: Cap de Rec – Lles. Comarca de la Cerdanya.

Temps aproximat: 3 h. 30 m.

Programa: A l’hora indicada sortirem de amb cotxe, en direcció a Manresa, Berga i el túnel del Cadi (farem el tallat a l’àrea de servei de Montserrat). Sortint del túnel seguirem la carretera en direcció cap a La Seu d'Urgell o Andorra, passarem pel bonic poble de Bellver de Cerdanya, i ens plantarem en no res a Martinet (molt bones les coques del forn passat el pont a mà esquerra). En sortir del poble, seguint la carretera en direcció a la Seu, ens desviarem a la dreta per pujar per una estreta carretera que ens durà fins al peu del refugi (no oblideu les cadenes).

ITINERARI: Cal situar-nos a Cap de rec, des de Lles, venint per la carretera N-260 per Martinet de Cerdanya, entre Puigcerdà i la Seu d’Urgell (de Martinet a Lles: 9 Km. De Lles a Cap de Rec: 7 Km.) Des de el refugi de Cap de Rec (1.950 m.), pujarem primer per les pistes d’esquí de fons i ràpidament per el corriol, molt marcat amb rombes de color taronja i amb fites, que travessa el bosc fins a l’estany de l´Orri (1 h.). D’aquí, travessarem en direcció oest fins a trobar el GR-11-10 una pista ample que ens portarà al refugi del Pradell (2.072 m. – 1 h. des de l’estany). un cop al refugi i per un camí del bosc, senyalat amb rombes grocs, tornarem al refugi de Cap de Rec. Refugi de Cap del Rec. A les 3 hores i 30 minuts de recorregut i aturades, es torna al punt de sortida.

Observacions: Ens acostarem a la comarca de la Cerdanya per gaudir dels seus bells paisatges i del seu acolliment al refugi de Cap del Rec, situat sobre la població de Martinet de Cerdanya i al costat mateix de les pistes d'esquí de fons de Lles. Ens marcarem unes petjades per la neu fins l'estany de l'Orri. Magnífica excursió en la qual podrem descobrir diferents petjades de diversos animals i animalons; aquell isard que baixa a beure aigua a l'estany o aquella perdiu que busca menjar pels seus petits, veurem a l'ós polar menjant-se un gelat de maduixa, o inclús amb una mica de sort podrem veure al misteriós ieti…, mai se sap.

Sortida d’iniciació amb raquetes de neu. Tots els que vulgueu venir i no tingueu raquetes ni maneres per aconseguir-les, cal que m’ho feu saber el més aviat possible, per fer la reserva.

Dinarem en el restaurant de Cap de Rec.

Tornarem a casa als voltants de quarts de vuit del vespre.