dissabte, 1 de juliol del 2006

Pic de Campirme (2.633 m.)

Data: 30 de juny i 1 de juliol de 2006

Hora de sortida: cinc de la tarda del divendres 30 de juny.

Programa: Marxarem el divendres 30 de juny a la tarda per sopar i dormir a Tavascan (Ribera de Cardós). Soparem i dormirem a l’hotel Estanys Blaus de Tavascan.
Esmorzarem pel camí. Dinarem el restaurant de l’hotel.

Ubicació: Pallars Sobirà.

Temps aproximat: Durada de l’excursió: unes 5 h.

Dificultat: Difícil.

ITINERARI:Iniciarem l'excursió al refugi de la Pleta del Prat, al qual s'accedeix des de Tavascan per una pista (uns 10 km. des del poble). Seguirem la pista d'esquí de fons durant uns metres, prop de les torres del telecadira, tot just fins creuar el torrent de Mascalida, on l'abandonem per a enfilar-nos a la dreta. Remuntant sempre la vall per l'esquerra del torrent i seguint les senyals vermelles (a vegades acompanyades d’altres de color blau i també trobarem molts fites, el camí està molt ben marcat fins al cim). Més amunt el torrent queda enclotat i fa un fort gir a la dreta (fins aquí – a l’hivern - hi ha la possibilitat de pujar amb el telecadira de les pistes de Tavascan). Nosaltres també girarem en aquesta direcció, continuant per la vall que ara es fa més estreta, fins a arribar a un petit replà a on veurem un pal per mesurar el gruix de neu i restes de cabanes de pedra construïdes durant la Guerra Civil. Aquí tornarem a girar en direcció oest per a pujar als estanys de Mascarida i al darrera, més petit i visible des de més amunt, l’estany del Diable, que deixarem a la dreta, creuant per les llosses a on l’aigua es converteix en torrent, per enfilar-nos al collet de Mascarida. Aquest collet, poc marcat, ens situarà a la suau carena que mana al Pic de Campirme, al qual arribarem desprès d'una darrera pujada seguint la carena. En el cim hi ha un vèrtex geodèsic i restes de trinxeres i refugis fets a la Guerra Civil. Per baixar seguirem el camí de pujada fins al collet de Mascalida, per encarar el fort però curt pendent que ens portarà de nou a l'ampla vall de Mascalida i d'aquí al refugi. L’excursió comença i finalitza en aquest punt.

HORARIS:
LLOC                                  ALÇADA (m.) TEMPS PARCIAL TEMPS TOTAL
Refugi de la Pleta del Prat 1.725                   0 h 00 m                0 h 00 m
Pleta de Mascarida            2.140                   1 h 05 m                1 h 05 m
Estanys de Mascarida i del Diable 2.320       0 h 35 m                1 h 40 m
Collet de Mascarida           2.540                   0 h 30 m                 2 h 10 m
Pic de Campirme               2.633                   0 h 30 m                 2 h 40 m
Refugi                                1.725                   2 h 20 m                 5 h 00 m

Material: L’habitual per aquesta època de l’any.

Observacions: Com que s’ha de reservar lloc per dormir, cal que em confirmeu si veniu com a màxim el dilluns dia 26 de juny.

Tornarem a casa als voltants de les 7 de la tarda.