diumenge, 9 d’abril del 2006

Montserrat - Itinerari nº. 5

Estació superior del funicular de Sant Joan - camí de la Font Seca - camí de les Bateries – Monestir. (Bages)

Data: dissabte 9 d’abril de 2006 (matinal)

Hora de sortida: 8 del matí.

Programa: El dissabte dia 9 d’abril, sortirem a les vuit del matí direcció a Monistrol de Montserrat amb cotxes. A Monistrol, aparcarem al pàrquing del cremallera i agafarem el cremallera fins a Montserrat.

Ubicació: Comarca del Bages.

Temps aproximat: 1 h 35 min.

Dificultat: Fàcil.

Desnivell: -200 m. (de baixada costeruda i estreta)

ITINERARI: Recorregut pel vessant meridional de Montserrat fins al camí Ral que comunicava el Monestir amb Collbató. La instal·lació de canons en punts estratègics del seu recorregut durant la Guerra del Francès (inici del s. XIX) li donà l’actual nom de les Bateries. Abundor de plantes mediterrànies aromàtiques i medicinals.

Des de la plaça del Monestir cal prendre el funicular de Sant Joan. A la porta de l’estació superior d’aquest funicular s’agafa el camí que es dirigeix a l’oest en direcció a l’ermita i restaurant vell de Sant Joan. Es passa sota l’agulla rabassuda i balmada de la Gorra Marinera (8 min); 70 m. enllà, just abans que el camí tombi suaument i comenci a pujar cap a l’ermita, s’agafa un corriol inicialment poc marcat que se’n va cap a l’esquerra, passa un collet i se situa a la vall del torrent de la Font Seca. (11 min).

S’inicia la baixada. Als 35 min se surt al camí de les Bateries, que se segueix en suau pujada cap a l’esquerra. A 1h 20 min s’és al pla de Sant Miquel. A l’esquerra es troba el camí de Sant Joan, a la dreta el del Forat. Cal seguir recte, en direcció a l’ermita de sant Miquel, on s’arriba al cap de poc. Més endavant hi ha l’accés al mirador de la Creu de Sant Miquel, amb una impressionant panoràmica sobre el Monestir. Després es baixa enmig d’un esplendorós alzinar fins que, a 1h 35 min, s’és al Monestir.

Observacions: Recorregut 5,20 Km. El funicular ens estalviarà 100 m. de desnivell i redueix considerablement l’esforç.

Arribarem a casa a les dues del migdia.