dissabte, 18 de juny del 2005

Pic de la Dona (2.702 m.)

Data: dissabte 18 de juny de 2005 - 31 de gener de 2009

Programa: Sortirem a 2/4 de set del matí. Per la N-152. farem el tallat als 4 camins de Tona, seguirem fins a Ripoll i ens desviarem per la C-151 fins a Camprodon. De Camprodon a Setcases i d’aquí a Vallter. Sortirem caminant de les pistes de Vallter a les 9 h. Esmorzarem pel camí. Durada de l’excursió: unes 5 h. Dinarem per la zona.

Ubicació: Comarca del Ripollès.

ITINERARI: La ruta serà per la zona d'Ull de Ter, al bell mig del Pirineu Oriental amb els seus imponents cims i fantàstiques valls. Deixarem el vehicle a l’aparcament situat sota el restaurant de la estació d’esquí de Vallter 2000.

0,00 h. Iniciem al camí en direcció est, creuant un petit rierol, en direcció al coll de Mentet que es dibuixa clarament en la cresta, just damunt dels nostres caps. Aviat haurem de traspassar una pista i anar guanyant alçada. El tram més dur és al principi, quan sortint del pàrking de l'estació d'esquí de Vallter 2000, enfilem la pujada cap al Pic de la Dona. El recorregut va fins a la Portella de Mantet pel mig d’un bosc de pi roig.

0,25 h. De nou es torna a travessar la pista, es segueix per ella fins a un petit rierol que queda a la nostra dreta. A partir d’aquest punt hi ha que remuntar aquest rierol, que ens guiarà sense pèrdua fins a la cresta. Aquí trobarem la font d’en Xavier, situada molt a prop del curs de l’aigua. Un cop allà, l’excursió pren rumb cap al pic de la Dona. Aquest és un itinerari suau i molt maco de fer. L'ascensió és molt atractiva i absenta de dificultat.

01,00 h. S'assoleix l'esmentada portella de Mentet (2.409 m) per una pendent més dreta. Des de aquest coll és divisa el Canigó. En total 1 hora de pujada mantinguda. De la portella es gira a l'esquerra en direcció nord-oest per la cresta deixant els camins de Mentet al nord i de Morenç a l’est. i es comença a remuntar la carena força ampla, al principi per una pendent més pronunciada que de mica en mica es va suavitzant.

01,20 h. Es supera un cim secundari i es continua en direcció oest, sempre prop de la vertent de Vallter. Davant nostre queden els pics de Bastiments i el Gra de Fajol. A partir d'aquí es segueix la carena que directament ens portarà al pic de la Dona (2.704 m).

02,00 h. Guanyem l’ample cim del Pic de la Dona, identificable per una paret de pedra a on ens podrem protegir del vent que tot sovint bufa fort. Bona excursió d'iniciació i excel·lent panoràmica damunt el Pirineu Oriental, la Catalunya del Nord i les comarques gironines. Un cop a dalt, tindrem una bona vista de l'estació d'esquí, el Gra de Fajol, el Coll de la Marrana, Bastiments, ... Aquest és un bon moment per esmorzar, encara que pot ser que bufi el vent.

Un cop s’ha fet el cim i s’ha gaudit de les vistes dels Pirineus orientals, es torna pel mateix camí.

La baixada també és evident i fàcil fins al Pàrking de l'estació.

Observacions: Tot i no ser el més alt de la contrada, el Bastiments (2.883 mts.) i el Gra de Fajol (2.708 mts.) el superen, un dels cims emblemàtics de l’alta Vall del Ter és el Pic de la Dona, que amb els seus 2.704 metres d’alçada domina la vessant nord de l’estació d’esquí de Vallter 2000, oferint una amplíssima panoràmica circular, digna de ser contemplada.

Durem l’esmorzar i beguda. Reserveu la data. Anirem en cotxe fins a l’aparcament de Vallter 2.000.

Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.