dilluns, 16 de novembre del 2009

Rasos de Tubau (1.543 m.)

Dissabte 21 de novembre de 2009

Hora de sortida: dos quarts de set del matí.

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 5 h. 30 m. (15,65 Km.).

Itinerari: Sortirem dissabte al matí en direcció a Vic, Ripoll, Campdevànol i Gombrèn. Un cop situats a Gombrèn, prendrem la pista en direcció a “El Cortal”, a on aparcarem els cotxes i començarem l’excursió. Ens hauríem de trobar en aquest punt a 2/4 de nou del matí (8,30 h.)

El Cortal - Rasos de Tubau – Palomera – El Cortal.

S’enceta el camí al Cortal (Gombrèn) - en tot el camí seguirem uns senyals grocs -, i seguim la carretera asfaltada fins a un indicador de la ruta de Puigbó – Aranyonet, passant per Can Font a on enfilarem a l’esquerra, seguint el torrent de Puigbó fins les Girades de Puigbó on es troba la pista que ve de Palomera, anant a direcció Est fins arribar a la Rabassa i el Collet de Conangres. Seguint la pista fins trobar un corriol cap al Sud pel Sot de les Pedregoses fins arribar a la Creu del Ginebrar (marques i fites)

A partir d’aquest moment deixem la pista i comencem a carenar. Passada una petita pujada s’arriba al coll de Faig General.

Passat el fil les marques continuen per la carena (sense marques es de fàcil seguiment anant sempre per la carena) amb bones vistes, i pocs arbres (ras de Llentes). El camí travessa un altre fil, es el ras de Corrubí, sempre cap a l’Oest baixa un tram i entra cap a la obaga, sempre seguint per damunt el cingle, (cara N) s’arriba a la bassa de Corrubí. Passada la bassa, es continua per la carena fins arribar a un escapador, pel que s’ha de pujar, torna anar de pla fins trobar un net amb argelagues i farigoles pel dret amunt camp a traves s’arriba al oratori del Rasos de Tubau (1.543 m.), aquí podrem gaudir d’unes magnífiques vistes del Pedraforca, el Cadí, la tossa i el Puigmal.

Per baixar cal tornar a la bassa de Corrubí i anar en direcció ponent, passant per un gros faig i sempre en sentit descendent, fins arribar a sobre el cingle i seguint el fil, es troben alguns arbres pintats amb vermell, es passa una canal continuant la marca de pintura, abans d’arribar a la segona canal cal abandonar el camí i seguir un corriol cap sota la roca fent un descens per la canal fins trobar un cartell de “coto de caça”, pintat; aquí surt el camí definitiu sempre cap a l’Oest. Amb continua baixada no massa pronunciada, el camí sempre es prou evident tot i esser tapat de fullaraca de la fageda, ja prou avall entre pins es veu Palomera quan es deixa de veure, el camí va cap el Nord. Amb la baixada prou pronunciada el corriol es enfondit per l’acció de l’aigua, se surt al coll de Palomera, a on es troba la pista que ve de les Girades de Puigbó.

A partir d’aquest punt es pot seguir la ruta de l’Aranyonet o be continuar per la pista fins al coll de l’arç a partir d’aquí el camí es coincident amb la ruta Cortal – Puigbó – Palomera - Aranyonet – Solanllong - Cortal, excepte si es decideix en contes de baixar per el camí de la cabra, baixar per la pista (més llarg)

Observacions: La llegenda del comte Arnau es manifesta per aquestes contrades plenes de màgia, en un marc suggestiu entre pins i faixades. Els colors de la tardor, la visió des dels Rasos de Tubau i l’encant de les vaumes fan d’aquesta travessa un recorregut espectacular.

Qui vulgui venir, cal que m’ho faci saber abans del 18 de novembre. Sortida conjunta amb l’Agrupació Sant Jordi.

Dinarem al restaurant Les Graelles, c/. Brucs, 10 de Ripoll, tel. 972 702 451 per un preu aproximat de 20.- Euros per persona.‎

Tornarem a casa a les vuit del vespre.