diumenge, 31 de gener del 2010

Puig Balandrau (2.585 m.) Hivernal

Dissabte 23 de gener de 2010

Hora de sortida: 2/4 de sis del matí.

Ubicació: Comarca del Ripollès

Dificultat: Difícil.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada en direcció a l’autopista AP-7 i agafarem el desviament direcció Vic. Pararem a fer el tallat als Quatre Camins de Tona. Seguirem direcció Vic, Ripoll, Camprodon i Tregurà.

Itinerari: Iniciarem aquesta excursió en algun punt de la pista que uneix Ribesaltes amb Tregurà, depenent sempre de la neu acumulada a la pista esmentada. Seguirem la pista forestal fins a trobar un trencant a la dreta just abans d'arribar al Collet de la gralla, a uns 1.940 metres d'alçada. Aquí ens enfilarem suaument pel camí de la dreta on primer de tot ens trobem amb una barrera que impedeix el pas de vehicles. El camí no te pèrdua, és una pista molt ben marcada que guanya alçada molt a poc a poc, aquests primers km són molt planers i de seguida arribem primer a la collada del moro (2.088 m) i més tard a la collada de Fontlletera (2.127 m). Des de aquest punt ja veiem el Balandrau. Ens hem de dirigir cap al coll que queda a la dreta del Balandrau seguint el camí sempre en direcció nord-oest. Al coll s’hi arriba sense gaires dificultats ja que la pendent és sempre poc pronunciada. Un cop arribem al coll dels Tres Pics (2.395 metres) se’ns obre davant nostre tota l'esplendor del Pirineu oriental, des de el Puigmal al Bastiments. Podem observar el refugi de Coma de Vaca just a sota nostre.

A partir d'aquí canviem el rumb i ens dirigim cap al cim del Balandrau sempre en direcció sud-oest. Aquest tram és el que té la pendent més pronunciada però es fa amb molta facilitat. El camí flanqueja els Tres Pics (2.502, 2.504 i 2.527) però és una opció poder-los pujar ja que els tenim al costat. Finalment arribem al cim del Balandrau (2.584 metres) on un punt geodèsic ens marca el punt més alt. Si el dia és clar es pot gaudir d'una molt bona vista d'una de les zones més clàssiques del Pirineu català, la de Núria - Ull de Ter.

Observacions: Interessant sortida hivernal. Excursió força atractiva que ens permetrà pujar una de les muntanyes més conegudes del Pirineu Oriental, situada a cavall de la Vall de Ribes i la Vall de Camprodon.

Si ens dona temps dinarem a Tregurà, però es recomana dur quelcom de menjar per si se’ns fa molt tard.

Es tracta d’una sortida hivernal amb neu i potser gel. Es recomana, per tant, dur roba d’abric, raquetes i grampons.

Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.