diumenge, 5 d’agost del 2012

Roc de Madres (2.469 m.)

Dimecres 8 d’agost de 2012

Hora de sortida: sis del matí.

Ubicació: Comarca del Capcir.

Temps aproximat: 5 h. 15 m. (13 km.)

Programa: Anirem amb cotxe fins a Puigcerdà, parant abans a fer el tallat a l’Àrea de Servei del Túnel del Cadí, i després passarem la frontera direcció a Mont Lluís, la Llagona i Formigueres. Aquí ens desviarem cap al poblet de Vilanova i d’aquí al poblet de Real, al que no d’arribar, agafant abans, a mà dreta una pista (no apta per turismes) fins al coll de Sansa a on deixarem el cotxe.

Itinerari: Un cop al coll de Sansa (1.775 m.) agafarem la pista direcció nord, és l’única que guanya alçada. La seguirem uns 1,3 Km, i girarem a la dreta per enfilar-nos pel mig del bosc, indicat amb senyals de pintura de color groc i vermell.

Trobarem un camí ramader. El seguirem en direcció nord i al cap d’una estona el deixarem per acabar de guanyar la carena.

Seguirem per la carena, el bosc es va acabant i arribarem a un replà (2.100 m.), el camí s’enfila per la carena i arribarem a unes roques on podrem veure l’estany de l’Ós a sota nostre.

Seguirem per la carena i pel coll dels Gavatxos fins arribar al Pic de Madres (2.469 m.) amb un punt geodèsic i una petita cabana de pedra.

Baixarem pel mateix camí.

Altura              Horari KM
Coll de Sansa               1.775                0           0,000
Deixem la pista            1.862                0:30      1,340
Carena serra de l’Ós   2.000                0:50      2,135
Pic de Madres              2.469                2:45      6,540

Observacions: Dinarem a la xurreria de Llívia, al peu de la carretera (serveixen menjar a qualsevol hora). Tornarem a casa als voltants de les vuit de la tarda.