diumenge, 11 de novembre del 2012

Anell verd de Sant Boi (289 m)

Diumenge 28 d’octubre de 2012 - Matinal

Hora de sortida: 2/4 de nou del matí.

Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.

Temps aproximat: 5 h. (19 km.)

Desnivell: 657 m. (acumulat)

Programa: Ens trobarem a l’hora esmentada a la zona d’aparcament que hi ha entrant a Sant Boi de Llobregat, venint de la carretera que ve de Viladecans, es gira a la dreta en direcció a Sant Boi i s’entra en un giravolt molt pronunciat i en front veurem una zona d’aparcament i l’inici del camí del Sorral. Si es ve del cinturó litoral o de Cornellà, un cop passat el pont del riu Llobregat, es segueix recte fins arribar a una gran rotonda que s’ha de fer tota sencera i tornar en direcció contraria a la que portàvem i agafar el desviament d’entrada a Sant Boi, ja esmentat pels que venen de Viladecans i Gavà.

Itinerari: Començarem a caminar en el punt de trobada, ens dirigirem cap a les termes romanes, pujarem pel carrer de l’Hospital, la Plaça de l’Església, el Castell, anirem cap al camp de Rugbi i d’aquí fins al Parc de la Muntanyeta. Tot aquest primer tram és urbà i permet conèixer el casc històric de Sant Boi, del Parc de la Muntanyeta enfilarem cap a l’ermita de Sant Ramon (289 m.) punt més alt de la sortida. De l’ermita anirem a cercar un tram del camí de la pedra seca i veurem una cabana típica de la zona, feta amb pedra, baixarem cap a estret de Roques, passarem pel pont de fusta, passarem prop del turó de l’Angle i prop d ela creu de Can Cartró. Baixarem cap a Can Pubill, on podem esmorzar (cal dur l’esmorzar i aigua).

Seguirem cap a Sant Bàrbara del Llor, Can Codina, Can Ros del Llor, la Colònia Güell, el Molí Nou i per la riera de Can Soler anirem a trobar el camí del riu que el seguirem fins on tenim els cotxes.

Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/anella-verda-de-sant-boi-de-llobregat-51343847 (Sortint i acabant al mercat de la Muntanyeta)

Observacions: L'Anella verda de Sant Boi és un camí verd d'uns 20 km al voltant del municipi de Sant Boi de Llobregat que travessa quatre ecosistemes diferents (urbà, forestal, fluvial i agrari) i que disposa de diferents equipaments com la casa de natura de Can Palós.

L'itinerari surt del camí del Sorral, passa per les termes romanes (al costat de l'estació de FGC) i travessant el centre del poble se'n va al parc de la Muntanyeta per encarar després la pujada a l'ermita de Sant Ramon. Després va resseguint la carena en direcció a Torrelles per girar a la creu de Can Cartró cap al riu Llobregat, però abans d'arribar al camí de la llera, passa per la Colònia Güell i la riera de Can Soler. Un cop al riu, es descendeix fins a trobar el pont d'accés al riu que ens porta altre cop al punt de partida, les termes romanes.

L’Anell Verd és un itinerari natural únic en l’entorn metropolità de Barcelona. Per un costat, per la forma circular, que facilita l’accés al recorregut complet des de diferents punts. Per un altre costat, perquè connecta fins a quatre ecosistemes diferents: el parc fluvial del Llobregat, les àrees forestals de Sant Ramon i Santa Bàrbara, la zona agrícola i el nucli urbà.

Inclou un pont entre la vall de Can Carreres i la muntanya de Sant Ramon (a l’estret de Roques), la continuació del camí fluvial del Llobregat fins a arribar a la riera de Can Soler i una zona d’estada a l’entorn de la masia Can Palós. En una segona fase, més endavant, el camí s’allargarà des del parc de la Muntanyeta fins al riu per completar la forma circular del recorregut. Aquesta segona fase l'anella s'ampliarà per abastar també la zona del parc agrari de manera que probablement descendirem una mica més pel costat del riu, travessarem la zona agrícola i enllaçarem amb el parc de la Muntanyeta.

Acabarem l’excursió sobre les dues del migdia i tornarem per dinar a casa.