dissabte, 8 de desembre del 2012

Matagalls (1.697 m)

Dijous 6 de desembre de 2012

Celebració del 15é aniversari de maifemcim.cat

Hora de sortida: set del matí.

Ubicació: Comarca del Vallés Oriental.

Temps aproximat: 3 h 30 m

Desnivell: 554 m

Al cim del Matagalls el 6 de desembre del 2007 (10é. aniversari)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada. Agafarem l’autopista AP-2, per enllaçar amb la AP-7 i sortir direcció a Vic, passant per la Garriga. Pararem als 4 Camins de tona a fer el tallat i el “xuixo” i seguirem direcció al Brull i Coll Fornic, on deixarem els cotxes.

Itinerari: Un cop a Coll Formic (1.145 m) ens calçarem les botes i pujarem el marge abrupte de la carretera i prendrem el camí.

Deixarem una creu metàl·lica a l'esquerra i anirem cap a la font de Sant Andreu, d'on raja abundosa i fresca aigua.

Pista enllà, trobarem l'alzina de Sant Andreu de la Castanya de considerables dimensions (una de les més grans del Montseny). Per la part posterior de la casa (1.215.m) - que és la masia habitada a més altura del Montseny - seguirem la pista i una mica més amunt la deixarem per agafar un camí força dret i molt erosionat, que puja cap el Pla de la Barraca (1.370 m).

Un ample coll de verd intens sota mateix del Turó Gros, que tenim que remuntar.

A l'esquerra deixarem una font i el característic forat que en altre temps fou un pou de glaç, emprendrem la forta pujada fins a la cota de1.546 m.

Tot seguit anirem fins al Coll dels Llops (1.569 m).

L'última pujada i ja hem arribat a la Creu del Matagalls, el punt culminant.

El Turó de l'Home, les Agudes, tot queda al nostre abast. La Creu és al cim des de molts anys enrere, per què, segons documents del s. XVII, ja hi havia una creu l'any 1614.

Esmorzarem i farem una petita cerimònia commemorativa dels 15 anys del maifemcim.cat

Baixarem pel mateix camí. Segurament trobarem neu.

Observacions: Dinarem al Restaurant Sant Bernat, a la carretera de Santa Maria de Palautordera a Seva, Km. 20,8, al municipi del Montseny. Tel. 93 847 30 11, pàgina web: http://www.hotelhusasantbernat.com/ on dinarem i bufarem les espelmes d’un pastís. Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.