dijous, 30 de maig del 2013

Turó de Bell-lloc (1.702 m.)

Dissabte 8 de juny de 2013

Ubicació: Comarca de l’Alta Cerdanya.

Temps aproximat: 2 h. (5,1 km.)

Desnivell: 262 m. (acumulat)

Dificultat: Fàcil.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada, agafarem l’autopista Terrassa / Manresa i després l’eix del Llobregat, passant per Berga i el Túnel del Cadí, on ens aturarem a fer el tallat a la seva àrea de servei. Seguirem direcció Puigcerdà. Des de Puigcerdà hem d’agafar direcció Bourgmadame, girar cap a Ur, just abans d’entrar a Angostrina, a la rotonda, girarem a mà esquerra. Aparcarem a la plaça de l’església (si hi trobem lloc), o a la entrada del poble.

Itinerari: Sortirem de la plaça de l’església per la seva esquerra, pel carrer que segueix al fons de la mateixa. Veurem que el camí està perfectament indicat en tot moment (senyals grogues i vermelles de pujada, grogues de baixada), fins i tot amb plànols a cada trencall. Sortirem del poble i començarem a pujar per un camí preciós que va pujant al costat d’un petit rierol. Arribarem a un trencall on trobem el que serà el nostre camí de tornada (20 min.).

Nosaltres seguirem cap al coll de Juell. Just abans d’arribar-hi, podrem observar a la nostre dreta una zona d’escalada en bloc preciosa, amb moltes vies en grans pedres disperses pel lloc.

Un cop al coll de Juell, seguirem en direcció a Bell-lloc pel segon trencall que surt a mà esquerra, i ascendirem fins el gran altiplà que és el turó de Bell-lloc (1 h.). El cim es troba al costat nord i la ermita al costat sud (tenen una diferència d’uns 5 metres d’alçada)

Val la pena seguir fins la ermita i visitar-la, doncs és força bonica, encara que una mica derruïda, i té unes vistes de Llívia i Puigcerdà excel·lents. De l’ermita surt el camí de baixada, perfectament indicat, que travessa prats i un parell de tanques de bestiar fins retrobar de nou el camí de pujada (1h).

Observacions: Dinarem al restaurant Estany Clar de Cercs. Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.