dijous, 20 de juny del 2013

Costabona (2.465 m.)

Dissabte 15 de juny de 2013

Hora de sortida: set del matí.

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 3 h. 30 m.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada, en direcció a Vic, (abans d’arribar-hi ens aturarem a fer el tallat als 4 camins de Tona), seguirem direcció Ripoll i aquí agafarem la carretera que ens porta a Camprodon i Setcases. Per tal d’arribar a la Collada Fonda cal que anem fins a Setcases i que prenem la pista forestal cap a Espinavell (també podem prendre la pista a Espinavell ja que la Collada Fonda es troba gaire be a meitat de camí entre Setcases i Espinavell). La pista es bona però plena de pedres, malgrat tot la gran quantitat de cotxes que anirem trobant al marge de la pista ens indica que sense pressa es pot fer amb qualsevol tipus de cotxe. Ens aturarem a la Collada Fonda – 1-912 m. Un filat separa ambdós termes municipals tot resseguint la carena d’ascensió al Costabona, per tant el camí és molt senzill de seguir: només cal pujar deixant el filat a la nostra dreta.

Itinerari: Deixarem els cotxes a la Collada Fonda a 1.912 metres.

El panorama de la Garrotxa i l'Empordà és fantàstic, sota la capa de núvols es retallen el Bassegoda, Montfalgars, Coma Negra i al fons la badia de Roses llueix sota el sol.

Des d’aquest punt gaire be tot el camí d’ascensió és visible. Tot just al límit del terme municipal de Setcases (està indicat amb un rètol) veurem un filat que surt a l’esquerra de la pista (a la dreta si anem en direcció a Setcases), només cal que pugem en direcció al Costabona deixant el filat a la nostra dreta. El camí en aquesta zona està poc marcat ja que passa per prats, de tota manera el Costabona es clarament visible i no hi ha pèrdua, només cal que ens mantinguem al costat del filat.

En pocs minuts, sempre seguint al costat del filat, comencem a veure algunes fites i estaques de fusta que marquen el camí cap al cim.

En 45 minuts arribarem al cim del Costabona, remuntant l'ample carena i seguint les fites fins al cim (2.465 m), ens farem les fotos corresponents i després d’esmorzar emprendrem el retorn.

Retornarem pel mateix camí.

Observacions: El Costabona està situat al punt d’unió del massís del Canigó amb l’eix dels Pirineus i per tant te una vista privilegiada sobre ell. És el primer cim de més de 2.000 metres (té 2.465 metres d’alçada) que trobem venint del Cap de Creus. Això fa que durant l’ascensió gaudim d’una esplèndida panoràmica sobre tota la província de Girona, des del mar fins el Balandrau i des del Canigó fins a Montserrat.

És una ascensió que no presenta cap mena de dificultat i extremadament agraïda ja que amb poc esforç podrem gaudir d’unes vistes excel·lents (caldrà tenir en compte però la més que probable presència de neu). És una sortida ideal per gent poc acostumada a caminar, doncs és sens dubte una de les ascensions més recomanables ja que ofereix esplèndides panoràmiques durant tota l’ascensió amb un esforç molt moderat.

Caldrà tenir present la probable existència de neu durant el camí.

Dinarem al Restaurant Can Po de Rocabruna, tel. 972 74 10 45. Des de fa anys, aquest restaurant s’ha guanyat un merescut prestigi a la zona. En una casa de poble d’aspecte rústic i amb molts raconets. Ofereix una cuina tradicional com el mil fulls de patata, ceps i foie, el gratinat de verdures amb tonyina i ceba confitada, el filet de vedella amb crema de ceps, i el turnedó de bou embolcallat de cansalada ibèrica amb ceps laminats i formatge d’ovella. De postres, la sopa de xocolata blanca amb fruits vermells o la mouse de tres xocolates, entre altres propostes. Preu indicatiu per persona: 35 Euros.

Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.