dissabte, 26 d’octubre del 2013

Basses de Can Dimoni (14 m.)

divendres 1 de novembre de 2013

Hora de sortida: Nou del matí.

Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.

Temps aproximat: 2 h. 15 m.

Dificultat: Fàcil.

Programa: Sortida matinal. Sortirem esmorzats de casa.

Itinerari: Ens trobarem a ¼ de deu a la part del darrere de l’Hotel Front Air Congress de Sant Boi de Llobregat al carrer Alberedes, 16 (paral·lel a l’autopista C-32 per la banda Sant Boi)

Aquí deixarem els cotxes i començarem el que serà un passeig, passant primer per un pont que travessa l’esmentada autopista. Carrer d’Alacant.

Passarem pel costat de la nau de la Coioperativa Agrària de Sant Boi.

Seguirem pel Camí de les Salines fins al final on es creua amb el Camí de Ferran Puig de Viladecans que l’agafarem girant a la dreta.

Al segon camí, que serà el del Francès, girarem a l’esquerra  el seguirem una estona fins arribar a la zona de les basses de Can Dimoni.

Tornarem pel mateix lloc.

Al llarg de tot el recorregut veurem cartells indicadors.

Observacions: Ja vàrem fer aquesta excursió el 5 de març del 2011.

Les basses de Can Dimoni són un espai de tres llacunes situat a la zona agrícola del terme municipal de Sant Boi de Llobregat. Es tracta d’un espai d’interès natural i d’una zona especial de protecció d’aus.

Aquestes llacunes es van formar cap als anys setanta arran d’activitats d’extracció d’àrids. A poc a poc, les grans cavitats obertes es van convertir en àrees inundades on es van formar les llacunes, i hi van anar apareixent espontàniament colònies vegetals i animals, especialment aus, de gran interès, fins al punt que s’hi ha configurat un dels punts més rics del delta del Llobregat pel que fa a la flora, la fauna i el paisatge. Aquest espai allotja una fauna de 32 espècies d’aus (cabussets, aus de canyisser, òlibes, mussols comuns, martinets, fotges, polles d’aigua, garses...) amb un cens de més de dos mil exemplars.

Es tracta d’un indret que val la pena de visitar i de conèixer, emmarcat per un paisatge d ela zona agrícola que el fa molt singular.