diumenge, 10 de novembre del 2019

Parc Natural de la Serra del Montsant – Itinerari M-4 - Cabacés (605 m)

Dissabte 9 de novembre de 2019

Ubicació: Comarca del Priorat.

Temps aproximat: 4 h 45 m (12,5 km)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem en direcció a Tarragona per l’autopista C-32 o la AP-7. Ens aturarem a fer el tallat a l’àrea de servei de El Médol.

Després seguirem fins a la sortida 34 i seguirem en direcció a Reus, Les Borges del Camp, Falset, Gratallops, La Vilella Baixa i finalment Cabacés.

Itinerari: Sortirem de l’aparcament situat a l’entrada del poble de Cabacés. Pujarem pel carrer Major fins arribar davant de l’ermita de Sant Joan |4.1|.

Agafarem el camí de l’esquerra. Trobarem la Canal i els antics rentadors. Seguirem el camí en la mateixa direcció. Deixarem a l’esquerra un camí cimentat que baixa fins l’Aubereda. Al cap d’una mica trobarem un pal indicador, allí mateix agafarem el camí que surt a l’esquerra.

Després de passar el pont d’en Solà, trobarem un altre pal que ens indica el camí que hem de seguir. Passarem pel costat d’una olivera i agafarem un antic camí empedrat que comença a pujar dret. Cal seguir les fites i passar un altre indicador fins arribar dalt de tot de la serra dels Solans |4.2| per la seva part esquerra.

Hem de continuar pujant suaument per la carena. El camí planeja, al cap d’una mica trobarem la cabana de Peret Bassetes |4.3|.

D’aquest sender surten diferents corriols que porten a les balmes que ha format l’erosió en els cingles, per exemple les Coves Altes |4.4|, trobar-les requereix atenció.

Seguirem sempre per la carena fins arribar a una pista. Un pal ens indica la direcció a seguir, cal anar a la dreta. Al cap de poc travessarem el barranc Tancat. Seguirem per la pista, en aquest tram podrem contemplar diversos fenòmens geològics a les parets dels Solans. En trobar el senyal agafarem el camí que puja a la Foia. Al cap d’una mica, veurem al fons del barranc la Covassa |4.5|.

Sortirem de l’ermita de la Foia |4.6| per la pista que primer puja un collet i després passa pel costat de camps d’olivers fins arribar a una cruïlla.

Agafarem el camí de la dreta que ens porta a l’ermita de Sant Roc |4.7|.

Travessarem l’ermita pel passadís cobert de la dreta (com si entréssim a l’ermita) per agafar el sender de la sèquia. El sender es converteix en pista i finalment entra al poble pel mateix lloc que hem sortit.

Observacions: Recorregut pel vessant occidental de la Serra de Montsant aconsellat per a gaudir del patrimoni històric i espiritual dins d’un entorn natural privilegiat.

L’itinerari passa successivament per tres de les nou ermites que es troben a l’interior del Parc Natural de la Serra de Montsant. Tant el tram ascendent, al començament una mica dur, com la baixada són força accessibles i no presenten massa dificultat.

Cal seguir les indicacions del Sender de la Serra de les Pinedes-Coves Altes i després seguir el Sender de les Ermites que estan senyalitzats amb pals de fusta de Turisme de Catalunya.

És un recorregut adequat per fer-lo a qualsevol època de l’any, excepte els dies de més calor que és millor no fer-lo.

Vàrem fer un recorregut similar en part, el 28 de març de 2015. Aquí podeu veure la ressenya i les fotos: http://maifemcim.blogspot.com/2015/03/serra-dels-solans-607-m_25.html

Dinarem al restaurant Ca l’Artur, c/. Priorat, 9 de La Vilella Baixa, tel.: 977 83 94 54..

Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.