dilluns, 24 d’agost del 2015

Volta pels estanys de les Bulloses (2.338 m.)

Dimecres 26 d’agost de 2015

Hora de sortida: 2/4 de nou del matí al pàrquing per agafar el bus.

Ubicació: Comarca del Capcir.

Temps aproximat: 5 h.

Programa: Sortirem de casa a l’hora que calgui per estar al Pla de Barres a 2/4 de nou. Per arribar-hi hem d’anar fins a Puigcerdà i d’aquí fins a Bourgmadame. En arribar a Mont-Louis només cal que seguim les indicacions que trobem a la primera rotonda (hem de prendre la D-60)

Aquí agafarem l’autobús que ens durà fins a Les Bulloses.

Itinerari: La sortida proposada comença al petit agrupament d’edificacions que hi ha a tocar de l’important presa de la Bullosa (l’embassament té 2 km. de longitud i 500 m. d’ample i pot embassar fins a 13 milions de m3 d’aigua)

Passarem pel davant de les parets de la presa fins arribar al refugi-hotel de les Bones Hores. Just en el revolt, a l’esquerra, seguirem el camí marcat amb pintura, que ens portarà pels diferents llacs que trobarem al llarg de la nostra excursió i que també ens portaria cap a la pica del Carlit.

El camí és molt freqüentat i gens perdedor. Està marcat amb senyals de pintura de color groc i fites.

Una lleugera pujada per entremig del bosc de pi negre ens porta en pocs minuts al primer estany, el de Viver. Situat just a l’esquerra trobarem l’estany Negre, el camí de l’esquerra ens hi portarà tot planejant.

Tornarem al camí que portàvem i anirem fins a l’estany de la Comassa. Un estany allargat i amb força aiguamolls al seu costat.

Més endavant, trobarem a mà esquerra l’estany Sec.

Continuarem pel camí més transitat, però abans agafarem els petits corriols de l’esquerra que ens portaran cap a l’estany de Llat i a la dreta d’aquest i una mica més amunt l’estany Llong.

Des de l’Estany Llong, agafarem un camí que puja, clarament marcat i que ens porta al camí principal.

Un cop al camí principal, si anem una mica a l’esquerra, després de passar un petit pont de fusta, tindrem una bonica vista de l’estany de Vallell, que després al baixar veurem des de l’altre extrem. Els ànecs neden tranquil·lament per les seves aigües.

Tirarem uns metres enrere, pel camí principal i pujarem per una lleugera coma, deixant completament la vegetació fins arribar just a un desviament. El camí principal ens portaria fins al Carlit. La perspectiva des d'aquest punt vers l’entorn que ens envolta, i fins i tot el mateix cim del Carlit, ens farà gaudir d’una extraordinària bellesa natural difícil d’oblidar.

A partir d’aquí seguirem el camí de la dreta que en lleugera pujada ens durà al final del prat herbat i fins a l’estany de Sobirans ( o Sobirà) que ens quedarà a la nostra esquerra.

Seguint lleugerament pel pla i arribarem en pocs minuts a l‘estany de Trebens, l’estany de Gombau i l’estany de Castellà, per baixar suaument cap als prats i anar a parar entre els estanys de Vallell (amagat a la nostra dreta i que ja hem vist al pujar des de l’altra banda) i l’estany de les Dugues.

A partir d’aquí baixarem sempre pel camí més transitat i anirem directament a l’estany de Viver que ja hem vist a la pujada i on tancarem el cercle de la volta efectuada i que ens ha permès veure i gaudir de 12 estanys.

Continuarem un tros més de camí pel mig del bosc de pins i de nerets fins arribar al refugi i la presa.

Observacions: La zona lacustre de les Bulloses (o Bouillouses) és una zona molt visitada i entre l’1 de juliol i principis de setembre no s’hi pot accedir en cotxe entre les 7 del mati i les 7 de la tarda. Durant aquest període cal pujar amb el servei d’autobusos (”navettes“) especial. Que surt del Pla de Barres: cada 15 minuts 7:00-19:00 (últim Retorna: 21h)

Dinarem al restaurant Cal Cofa de Llívia. C/. Frederic Bernades, 2, Telèfon: 972 89 65 00 Tornarem a casa als voltants de les vuit de la tarda.