dimecres, 14 d’octubre del 2015

Puig Estela (2.013 m)

Dilluns 12 d’octubre de 2015

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 4 h (10,2 Km)

Desnivell: 693 m (acumulats)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada en direcció a Vic, parant abans a fer el ja tradicional tallat i “xuxet” a les 4 carreteres de Tona. Un cop ben alimentats, seguirem en direcció, ara si, fins a Vic, Ripoll, on ens desviarem cap a Sant Joan de les Abadesses. A l’entrada a Sant Joan de les Abadesses, agafarem la carretera, que surt a l’esquerra, en direcció a Ogassa i d’aquí, fins a Surroca de Baix. A la sortida, en una bifurcació de pistes, agafarem el trencall de la dreta fins a Surroca de Dalt, on un cop passada l’església de Sant Martí de Surroca (romànica S. XI)

Girarem a la dreta i passada l’ermita seguirem els rètols del refugi de Montserrat avançant per la pista de ciment. Quan finalitza la part cimentada de la pista, aquesta baixa i passa per un petit torrent. Aparcarem al costat del torrent (on hi ha la Font de la Roda) ja que hi ha un petit espai per 3 o 4 cotxes.

Itinerari: Començarem l’excursió a la Font de Roda per una pista apta per 4x4 que ens durà fins al Refugi Montserrat. En aquest punt el camí és una pista forestal que puja suaument. En un moment arribarem a Cal Frare i seguirem amunt passant per una zona de boixos.

Arribarem al refugi Montserrat. Per veure’l cal sortir de la pista uns metres. És un refugi lliure amb una part dedicada a guardar bestiar. El refugi està en bones condicions exteriors, té llar de foc i lliteres. Al seu davant hi ha un prat.

La pista continua i arribarem a un abeurador.

En aquest punt finalitza la pista i es converteix en un corriol que puja decididament fins el Coll de Pal. Girarem a la nostra esquerra (SO) i pujarem en direcció al Turó de la Parcel.la tot deixant el filat a la nostra dreta, que anirem seguint. Poc a poc anem guanyant alçada.

Seguirem caminant amunt. Veurem Sant Joan de les Abadesses a la nostra esquerra i tot guanyant alçada arribarem al cim del Puig Estela. Aquest cim està coronat per una gran fita de pedres molt ben construïda.

cim del Puig Estela

Des d’aquí tindrem una complerta panoràmica del Pirineu: Canigó, zona de Vallter i Núria, Puigmal, el Taga… amb la serralada del Cadí al seu darrera i si ens hi fixem també podrem veure les puntes del Pedraforca sortint per darrera seu. Als nostres peus veurem Pardines al nord i Sant Joan de les Abadesses i Ripoll al sud.

Localització
2h 00m
5,10 km
2017 m

Observacions: Dinarem en el restaurant Fonda Can Costas, Avd. de les Mines, 20, Ogassa. Telèfon: 972 72 02 93, http://www.restaurantcancostas.com/. Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.

Ja hem fet aquest cim dues vegades: el 17 de maig del 1998 i al desembre del 2002.