dimarts, 9 d’agost del 2016

Ruta arqueològica per Eina (1.574 m.)

Dijous 11 d’agost de 2016

Primera sortida temporada 2016 - 2017

Hora de sortida: 1/4 de vuit del matí.

Ubicació: Comarca de l'Alta Cerdanya.

Temps aproximat: 2 h. 30 m.

Dificultat: Fàcil.

Programa: Anirem fins a Puigcerdà pel túnel del Cadí, i d’aquí entrarem a l’estat francès per la Guingueta d’Ix. Seguirem per la N-116 passant per Sallagosa i més endavant, a l’alçada de Coll Rigat, ens desviarem a la dreta per la carretera D-29 fins a Eina. Entrant al poble, a l’esquerra trobarem una zona d’aparcament.

Itinerari: Sortirem d’Eina pel carrer del Carreter (el primer a l’esquerra, entrant al poble, desprès de passar l’oficina d’informació turística) La ruta està senyalitzada amb marques grogues i vermelles.

Seguirem pel Camí Vell de Bolquera, travessant camps de pastura, amb bestiar i gaudint d’una bona vista del Carlit.

Un cartell ens indica el camí, a la dreta, que es dirigeix al dolmen de la Pou, datat el 2.200 aC.

Tot seguit creuarem més zones de pastura i enllaçarem amb el sender del GRP-Balcons del Tet, que està marcat amb senyals vermelles i grogues.

Seguirem a l’esquerra i trobarem el dolmen de Els Pasquerets (1.535 m. – 45 min.) més vistós i atractiu, tot i que en l’aspecte arqueològic sigui més important el primer que haurem vist.

Tornarem al sender del GRP i seguirem en direcció a Sallagosa. Aviat creuarem el riu d’Eina per una passarel·la. Uns 100 metres més endavant, trobarem una desviació a l’esquerra que haurem d’agafar, tot i que primer podem seguir uns metres més endavant per veure el pont Megalític.Després de veure el pont, tornarem enrere i agafarem la desviació abans esmentada.

Després de superar una petita pujada arribarem a la carretera d’accés a Eina, que seguirem a la dreta i poc després, a l’altra costat, a un menhir, l’únic que es manté en peu a la Cerdanya. Sempre pel camí senyalitzat, per l’extens Pla del Bac amb vistes a la Vall d’Eina i al macís del Puigmal, completarem el recorregut tornant a Eina.

Observacions: Passeig, apte per a tots els públics, pels voltants de la població d’Eina, ubicada entre l’alt pla ceretà i l’històric pas del Coll de la Perxa. Farem el camí sense pressa, gaudint del paisatge i dels interessants monuments megalítics.

En el museu Cerdà de Puigcerdà trobarem una interessant col·lecció de peces del Paleolític i la Edat del Bronze, trobades en aquesta comarca. Els primers testimonis de vida humana coneguts fins a la data procedeixen de les coves d’Olopte i daten del Paleolític Mig (entre 120.000 i 50.000 any d’antiguitat)

Alguns vestigis prehistòrics es troben en les rodalies d’Eina (1.574 m.)

Dinarem al restaurant Cal Rita Porta, Carrer Fontcitrana, 8, Llívia Tel.: 644318154. Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.