dijous, 12 d’octubre del 2017

De Can Maçana a la Roca Foradada (926 m)

Dimecres 11 d’octubre de 2017

Matinal

Ubicació: Comarca del Bages.

Temps aproximat: 2 h 15 m

Desnivell: 170 m

Dificultat (1): Fàcil.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem per la A-2. Agafarem la sortida 570 i anirem en direcció Manresa / Montserrat i agafarem la B-111 (que després passa a dir-se BP-1101) fins a la zona de Can Maçana on hi ha un punt d’informació i una zona d’aparcament.

Itinerari: Iniciaríem l'itinerari a Can Maçana, que es troba a la cruïlla de les carreteres B-1100 / B-1101/1103, que porten a Manresa i el Monestir de Montserrat respectivament. Can Maçana està a la cota 730, on el camí cap a la Roca Foradada arrenca amb una forta pendent que s'estabilitza quan s'arriba a la cota 810, en aquesta pujada s'inverteixen 20 minuts. Seguidament l'itinerari, que segueix entre pins i alzines, s'anivella durant un bon tros. Després d'altres 15 minuts, a la dreta i entre dos promontoris, s'obre un estret camí que porta, al llarg de suaus rampes, fins a les ruïnes de Sant Pau Vell.

Seguint pel camí principal arribarem al Collet de Guirló i després d'uns 200 metres, trobarem la bifurcació que porta a la Portella de les Agulles (per l'esquerra) i el Torrent de la Diablera (baixant a la dreta). A partir d'aquest punt, el bosc s'obre i permet una magnífica panoràmica cap al nord. En primer terme distingirem Marganell, més enllà les poblacions de Manresa i Santpedor i bona part del Bages i del Berguedà, mentre que en el fons (en dies clars, endevinarem els cims del pre Pirineu).

A partir d'aquest moment tindrem a la vista la Carena de les Pujades, que puja des del fons conegut com Malniu, així com la Cadireta i la Roca Foradada.

Seguirem el GR 172 fins a trobar un petit corriol que surt a ma dreta, la única indicació que trobarem esta a la branca d'un arbust, que algú ha indicat amb una fletxa escrita amb retolador negre, que aquell corriol porta a la Roca Foradada. Al corriol, puja molt dret i sembla marcat per l' aigua, es pot passar força bé tot i que es molt pedregós i alguns trossos estan molt accidentats.

La Roca Foradada és una curiosa formació rocosa esculpida pel vent i la pluja en els conglomerats Montserrat.

La tornada es farà seguint el mateix camí. El desnivell salvat és de 170 metres i el temps del recorregut és d'unes 2 hores.

Temps i quilòmetres:

• 0,0 Km Can Maçana                 0 h 00 m
  • 1,0 Km Collet del Guirló            0 h 20 m
  • 1,5 Km Sant Pau Vell               0 h 30 m
  • 2,3 Km La Roca Foradada        1 h 00 m

Observacions: Tornarem a casa als voltants de les onze del migdia.