diumenge, 29 d’abril del 2018

Pedra Picada (2.010 m)

Dissabte 28 d’abril de 2018

Ubicació: Comarca del Berguedà.

Temps aproximat: 4 h

Desnivell: 650 m

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada i anirem en direcció a Manresa i per l’eix del Llobregat, passarem per Berga. Ens aturarem a Cercs, a l’àrea de servei de Sant Jordi (Petromiralles) a fer el tallat. Després seguirem en direcció a la Pobla de Lillet i Castellar de n’Hug.

Un cop a Castellar de n’Hug, anirem pel carrer del Portell i l’Avinguda Mataplana fins al camp de futbol on aparcarem (1.395 m).

Itinerari: Començarem a caminar seguint l’Avinguda Mataplana i sortirem a la carretera que va al coll de la Creueta i el Pla d’Anyella.

La seguirem fins a un revolt molt marcat (el següent al que hi en el desviament del camí que du a la font i l’ermita de Sant Joan de Cornudell, romànica i edificada al capdamunt d’un turó vermellós) on la deixarem i agafarem una pista ampla al principi i que després es converteix en un camí.

Seguirem el camí i travessarem un petit rierol. Tirarem amunt, sense camí massa definit, terreny herbat, passant per sota d’unes roques i en direcció a un coll i arribarem al Pla de la Gran Jaça (1.731 m)

Assolirem un bony, des d’on la carena es decanta cap a la dreta. Veurem un recer a la dreta i arribarem a l’ampli cim de Pedra Picada (2.010 m), on hi ha alguns pins.

Al cim ens farem la foto de grup amb les noves samarretes.

Tornarem pel mateix camí.

Track: https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/castellar-de-nhug-pedra-picada-emperadora-15283031 (l’aprofitarem fins al Pedra Picada, agafant el camí de l’esquerra i no fent la circular que proposa)

Observacions: Al cim farem la foto oficial d’estrena de les samarretes. Tots/es els/les que les tingueu, les porteu posades.

Dinarem al restaurant de Les Fonts del Llobregat a Castellar de n’Hug, tel.: 93 825 70 89 (menú 22.- Eur.). Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.