dimarts, 2 d’octubre del 2018

De Corbera a Gelida (589 m)

Dimarts 2 d’octubre de 2018

Ubicació: Comarca del Baix Llobregat / Alt Penedès.

Temps aproximat: 4 h 15 m (12,2 km)

Desnivell: + 380 m  - 500 (acumulat)

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada i anirem fins a Corbera de Llobregat. Abans ens aturarem a l’estació de Servei de Les Palmeres de Sant Vicenç dels Horts, a fer el tallat.

Itinerari: Començarem a caminar al carrer Andreu Cerdà de Corbera de Llobregat, a l’alçada de la parada del bus. Enlairada a la dreta trobarem la vil·la mil·lenària de Corbera Alta amb l’església parroquial de Santa Maria (s XIV) i el castell.

Més endavant seguint el carrer, a l’esquerra veurem el primer pal indicatiu del sender local (SL) que ens acompanyarà en el primer tram de l’itinerari. Passarem el parc de les Palmeres, alternarem corriols, pistes i carrers asfaltats fins a deixar Can Planes a l’esquerra entre conreus d’oliveres, ametllers i algun llorer.

El camí ens durà per un bosc mediterrani i puja a la dreta entre marges de pedra. Arribarem (45 min – 2,4 km), a la urbanització Can Lluís.

Agafarem un corriol a l’esquerra mentre contemplarem el puig d’Agulles, coronat pel radar. Una pista du a una carretera que, a la dreta, ens durà a la urbanització Creu d’Aragall.

Pujarem fortament i a l’esquerra agafarem una pista. El terreny esdevé més calcari fins que arribarem al mirador sobre la cinglera del Calaix (1 h 15 min – 3,8 km) Farem un camí d’anada i tornada pel corriol que surt a l’esquerra. Uns metres més amunt del mirador hi ha cim de la roca Foradada.

Tornarem al camí d’abans i anirem a l’esquerra un metres fins arribar a un coll amb una cruïlla de pistes, agafarem la de la dreta i entre pins, romaní, ginesta baixarem tot deixant Can Canals a l’esquerra entre vinyes. Arribarem a una carretera (2 h 30 min – 8,5 km)

El camí marxa a l’esquerra i nosaltres pujarem a la dreta uns 300 metres fins a agafar un camí a la dreta. Baixarem fins al coll d’Oller, sortirem a una pista mal asfaltada a l’esquerra i anirem per l’esquerra per la urbanització Safari Parc amb vistes esplèndides del Penedès i Gelida sota nostre.

Trobarem uns indicadors i anirem a la dreta fins a Can Oller (3 h – 10,5 km), passarem al costat de la finca entre vegetació i amb vistes a Montserrat. A l’esquerra trobarem l’accés a la font del Senyor, que té una mina i una bassa.

Baixarem fent ziga-zagues per la pista principal, i arribarem al castell de Gelida (3 h 30 min – 12,8 km) una fortalesa del s. X aixecada sobre restes ibèriques i romanes. Té l’ermita preromànica de Sant Pere al costat.

Baixarem fins a l’asfalt. Agafarem el c/. Marqués de Gelida a la dreta i anirem fins a la plaça de l’església, on finalitzarem la caminada.

Observacions: El mosaic de l’Ordal: Les serres d’Ordal componen un ric mosaic de paisatges. Aquest itinerari combina viles amb història com Corbera i Gelida, cingleres calcàries com la del Calaix, el cim de la roca Foradada, boscos, masies, conreus, fonts i algun pas per asfalt, inevitable en aquest territori.

Un cop a Gelida, agafarem un taxi que ens torni a Corbera. Taxi Gelida, Jonathan Pernía, tel.: 608 494 494, taxi de 7 places: 30,- euros.

Dinarem al restaurant Els Fogons, c/. Casanova, 4 de Corbera de Llobregat, tel.: 654 34 40 40. Tornarem a casa als voltants de les cinc de la tarda.