diumenge, 7 d’octubre del 2018

PR-732: La Molina - Alp (1.484 m)

Dissabte 6 d’octubre de 2018

Ubicació: Comarca de la Cerdanya.

Temps aproximat: 3 h 30 m (9,5 km)

Desnivell: + 140 m – 400 m (acumulat)

Dificultat (1): Fàcil.

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada i per l’autopista Terrassa – Manresa i l’eix del Llobregat, anirem en direcció a Berga i el túnel del Cadí, on ens aturarem a fer el tallat a la seva àrea de servei.

Després anirem en direcció a Alp i l’estació de RENFE de La Molina, on aparcarem els cotxes.

Itinerari: Sortirem de l’estació de tren de La Molina (1.420 m) i, seguint l’indicador cap a Alp (sender PR-732) travessarem la via pel pont.

Girarem a la dreta amunt i, al revolt, agafarem una pista amb senyals del PR-732, que haurem de seguir fins a Alp.

Continuarem per la pista fins que trobarem un camí senyalitzat que surt avall a la dreta (30 min), baixa al torrent de la Ringueta i planeja per un bosc d’avets.

Continuarem baixant a mig vessant i travessarem diversos torrents pels seus ponts. Passarem dels avets als avellaners de les fondalades i, més avall, als pins roigs, passarem pel creuament amb el sender 733 fins que arribarem al fons de la vall, als Pastorals, a la cruïlla amb el sender 734 (2 h 15 min)

Agafarem la pista que davalla paral·lela a la Ribera d’Alp. A mà dreta deixarem la Torre del Riu, un casal senyorial neogòtic a la que ens podem acostar per veure de més a prop, i baixarem per una pista asfaltada fins a Alp (3 h 30 min – 1.158 m)

El centre del poble queda a l’esquerra. Nosaltres ens adreçarem al restaurant on dinarem al c/. Orient, 23 travesser amb el carrer principal.

Track: https://ca.wikiloc.com/wikiloc/spatialArtifacts.do?event=setCurrentSpatialArtifact&id=29356822

Observacions: Aquest cop la proposta és d’una caminada apta per a tots els públics que ens permeti gaudir de l’entorn, de la conversa, de la fotografia i qui sap, potser també de bolets... tot plegat de manera relaxada.

Dinarem al restaurant Patxi, c/. Orient, 23 Alp, tel.: 972 89 01 82 (Menú 22.,- Euros). Tornarem a casa als voltants de les sis de la tarda.