diumenge, 26 de gener del 2020

Pic del Vent (817 m)

Dissabte 25 de gener de 2020

Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.

Temps aproximat: 3 h (6,7 km)

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada i anirem per la AP-7 en direcció a Girona, fins a la sortida 17 que agafarem la C-59 en direcció a Caldes de Montbui. En aquest poble farem el tallat.

Després seguirem fins a Sant Sebastià de Montmajor. Sant Sebastià de Montmajor és un poblet de sis habitants en el municipi de Caldes de Montbui. Està situat entre les muntanyes de Gallifa i del Farell. És un dels exemples que s'han conservat de sagrera medieval.

Itinerari: Sortirem de Sant Sebastià de Montmajor per la pista forestal en direcció a ponent fins a trobar la torre del rellotge. En aquest punt, una cruïlla de camins, deixarem la pista principal. Dos corriols surten d'aquest indret, el PR-C9 que coincideix amb el PR-C48 que serà pel que tornarem i el que segueix a ponent que seguirem.

Aquest sender molt fressat per les motos va pujant pel Serrat dels Carcols fins al camí del Farell que seguirem a llevant cap al coll on retrobarem el petit recorregut. Continuarem per la pista fins a una gran alzina plantada al mig d'una intersecció de camins. Aquí deixarem el PR i continuarem per un corriol que s'enfila fins al Pic del Vent també anomenat el Farell. Aquest cim de 815 metres, és coronat per una gran senyera, una taula d'orientació i un punt de guaita.

Per tornar, baixarem del cim tot carenejant en direcció nord cap el mas Farell, una gran masia que es troba citada des de l'any 1167, quan un privilegi comtal permeté edificar aquest mas al cim del Montmajor: "in loco quem vocant Farell" (en el lloc anomenat Farell). El llinatge començà amb Sorian Farell i Ermengarda. D'aquesta masia és d'on, segons la llegenda, n'és fill el gegant del Pi, i així ho explica un mosaic de ceràmica a la paret del barri.

Continuarem pel camí del Farell cap a la cruïlla de camins on retrobarem les marques del petit recorregut que seguirem per baixar ràpidament fins a la torre del rellotge i d'aquí al punt d'inici.

Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/pic-del-vent-o-el-farell-45899312

Observacions: El Pic del Vent està a la llista dels 100 cims de la FEEC.

La pujada al Pic del Vent des de Sant Sebastià de Montmajor, no presenta cap mena de dificultat, la distància és curta i el pendent no és molt pronunciat.

Sant Sebastià de Montmajor, ja documentat des del 1065, és un dels exemples que s'han conservat de sagrera medieval. Està compost d'unes deu cases distribuïdes en un parell de minúsculs carrers i una plaça davant de l'església. L'església és romànica i consta d'una sola nau de volta de canó, amb un gran absis quadrangular. El transsepte presenta absidioles semicirculars. Al creuer hi ha el campanar de planta quadrada amb dos pisos de finestres a cada cara.

Dinarem al restaurant La Carbonera de Caldes de Montbui, c/. Estació, 4-6 tel.: 93 865 05 72.

Tornarem a casa als voltants de les sis de la tarda.