diumenge, 12 de febrer del 2023

Vilallonga de Ter - Llanars (1.247 m)

Dissabte 11 de febrer de 2023

Ubicació: Comarca del Ripollès.

Temps aproximat: 4 h (8,3 km)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem en direcció a Vic i Ripoll. Ens aturarem a fer el tallat en algun bar situat davant de la estació del RENFE de Ripoll (es pot aparcar a la zona d’aparcament de la estació)

Després seguirem fins a Sant Joan de les Abadesses, Camprodon i Vilallonga de Ter, on aparcarem el més a prop possible de la Plaça de l’Ajuntament.

Itinerari: 1.100 m: Sortirem de la plaça de l’Ajuntament. Hem d’agafar el carrer que hi ha just darrera l’església en direcció Est. En ser un sender local, les marques són verdes i blanques. El camí és una pista formigonada. Molt suau.

1.105 m – 0,4 km: Can Huguet. Passarem per darrera de la casa. Després d’acabar-se el formigonat, en un giravolt, surt una pista herbada.

1.055 m – 1:00 h – 2,9 km: Can Huguet vell. Darrera la casa hi ha una capella dedicada a la Mare de Déu del Roser. Està voltada de tres grans pins, com a símbol d’hospitalitat als peregrins. Agafarem el camí que baixa al torrent de Vinardell, en el clot de Vallvigil. Hem de creuar-lo i agafar un camí que puja suaument. Gaudirem del paisatge i la calma del lloc. No gaire lluny hi ha una pedra que fa de mirador. El camí segueix pujant en diagonal enmig d’una roureda fins dalt la carena.

1.195 m – 4,2 km: Coll de la Roureda. Estarem al límit entre els municipis de Vilallonga i Llanars. Estarem també fent el meridià verd de París, el que va servir ara fa més de 200 anys per definir el metre com a unitat de mesura. Seguirem la carena.

Seguirem la pista i baixarem a la carretera. Degut a la nevada que ha fet fa uns dies, decidim retallar la caminada i no anar fins a La Roca per després baixar a Vilallonga. Per tant, seguim la carretera fins a Vilallonga.

1.100 m – 4 h – 8,3 km: Plaça de l’Ajuntament de Vilallonga de Ter.

Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/vilallonga-de-ter-llanars-vilallonga-de-ter-125736642

Observacions: La volta que es proposa és un recorregut excel·lent per conèixer els entorns de Llanars i de Vilallonga. Un itinerari d’una gran bellesa i d’alt interès biològic, que ens permetrà gaudir de la natura sense gaire esforç.

Itinerari de senderisme, en mig d'esplèndids boscos, amb molta diversitat d'arbres. Visitarem els pobles de Llanars i Vilallonga de Ter.

Itinerari molt fàcil, amb un desnivell molt suau. En tot moment trobarem senyals i pals indicadors, encara que s'ha d'estar atent.

Dinarem al restaurant Ca la Rosa de Tregurà. Tel.: 972 13 60 19.

Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.