dissabte, 28 d’octubre del 2000

Roc de la Frausa (1.452 m.)

Dissabte 28 d’octubre de 2000

Ubicació: Comarca de l’Alt Empordà.

Temps aproximat: 2 h. 30 m. (6 Km.)

Itinerari: Cal anar a Maçanet de Cabrenys prenent la carretera GI-503 des de la N-II a l'alçada de Biure, uns 6 km al nord de la sortida 3 de l'autopista AP-2. Un cop allà, cal seguir el carrer de Sant Sebastià, la continuació del qual és la pista que en 12 km porta al santuari de la Mare de Déu de les Salines -on es pot deixar el vehicle-, punt d'inici de l'itinerari. Un cop deixat el vehicle cal recular per la mateixa pista per on s'ha vingut fins a la primera corba, on es puja pel corriol que hi ha a la dreta, a la vora de la cova.

Després de 18 min d'haver començat a caminar s'arriba al coll dels Pous, on es torna a trobar la pista. En aquest punt es passa al vessant nord i s'entra a la comarca del Vallespir, ja a l'Estat francès; cal seguir el camí indicat pels senyals de color vermell i blanc (sender de gran recorregut GR-10), deixant el camí pavimentat al cantó esquerre.

A la mitja hora comença una lleugera baixada. Cal continuar sempre pel camí senyalitzat. Als 50 min se surt a un petit coll. Es tracta d'un collet amb indicadors, on coincideixen el GR-10 pel qual es venia i les marques grogues del HRP (alt sender pirinenc) que baixa de la carena. Atenció! De sobte, s'ha de torçar a l'esquerra, cap al sud, pujant i seguint les marques tant vermelles i blanques (GR-10) com les grogues (HRP). Després d'una hora, havent passat el bosc, s'és al coll de Sant Martí, amb una vista esplèndida d'ambdós vessants.

Ara cal seguir el corriol de l'esquerra, deixant el GR-10 i el HRP, seguint algunes marques de pintura blaves i ataronjades per arribar, en 1 h i 8 min, al Roc de Frausa, a 1.450 m d'altitud. En aquest punt s'ha de baixar una mica per l'esquerra per anar a trobar i seguir, amb l'ajuda de les marques de pintura, un sender no gaire visible que segueix la carena i passa per l'esquerra d'unes roques.

En menys d'una hora i mitja s'és al cim del Moixer, a 1.443 m d'altitud, des d'on s'obté una bona panoràmica de les planes veïnes. El retorn es fa per una pista asfaltada que porta al coll dels Pous. Després es continua pel mateix camí que s'ha seguit a l'anada, de manera que en 2 h s'arriba de nou al punt de sortida, el santuari de la Mare de Déu de les Salines.

Observacions: L'itinerari permet gaudir d'una gran panoràmica del Pirineu oriental així com de les planes de l'Empordà i del Rosselló.

Dinarem a casa. Tornarem a casa al voltant de les tres de la tarda.