dissabte, 21 d’abril del 2001

Estany de Malniu (2.250 m.)

18 de gener i 21 d’abril de 2001

Ubicació: Comarca de la Cerdanya.

Temps aproximat: 2 h 30 m

Desnivell: 280 m

Itinerari: Anirem a la Cerdanya, per l’autopista Terrassa – Manresa, seguirem direcció Berga i el túnel del Cadí. Un cop a la Cerdanya, anirem direcció a Puigcerdà i a la rotonda que hi ha a l’entrada anirem direcció la Seu d’Urgell. Al cap de dos quilòmetres trobem un trencall a la dreta que ens porta a la població de Guils de Cerdanya. Des d'allí, una carretera puja pel bosc fins a arribar a l'estació d'esquí nòrdic, on hi ha un aparcament.

A l’entrada de Guils i amb direcció a la dreta, hi ha una pista forestal que condueix al Refugi de la Feixa i al bosc de Mànega (2.200 m.), que pertany al terme de Ger. D’aquí es pot arribar als estanys de Malniu (Meranges), a l’estany Mal o de Guils (Ger), al Puigpedròs i a la serra de Campquerdós.

El sender transpirinenc GR-11 (Llançà – Aigües Tortes – Donosti) travessa tot el terme.

Les pistes d’esquí nòrdic “Guils – Fontanera” són un dels màxims atractius turístics. Per accedir-hi cal arribar just fins a l’entrada al poble de Guils, on es troba la cruïlla de la pista que mena a la muntanya, hi ha 7 km. per a arribar al pla de Fontanera a 1.900 m. Les pistes tenen un desenvolupament d’uns 40 km. al bell mig del bosc; hi ha servei de lloguer d’esquís, de monitors, de bar - restaurant i de raquetes de neu (1.970 m.)

Davant de l'aparcament, hi ha una caseta que es reconverteix en petit bar als mesos d'estiu i una zona recreativa municipal ben condicionada, amb jocs de fusta per als nens i un rierol. A la dreta continua la pista per la qual veníem en cotxe. Hi ha un pal de senyalització que ens indica la direcció de Meranges i Malniu pel GR 11. Aquest és el camí que hem d'agafar.

La pista és ampla (hi passen cotxes) i senzilla, encara que pedregosa, d'alta muntanya. Passa entre boscos de pins, seguint el riu. Després d'uns 4 quilòmetres arribem al pla de la Feixa, un extens prat on hi ha un refugi. Un pal de senyalització ens indica que podem desviar-nos a la dreta per anar a buscar ja els llacs de Malniu, passant pel mig del prat.

Observacions: Si voleu experimentar totes les sensacions que ofereixen les excursions amb raquetes de neu en un recorregut a l’abast de tothom, l’excursió fins a l’estany de Malniu és ideal. Es tracta d’un recorregut de dues hores caminant entre arbres per una suau pujada des de l’estació d’esquí de Guils – Fontanera i de fer pràctiques amb raquetes de neu, tot pujant als llacs de Malniu a la Cerdanya.

Aquesta ruta segueix en part el traçat del GR-11. Veurem l’estany de Malniu, que en ple hivern és possible veure gelat i cobert de neu. La grandària del llac impressiona.

Dinarem en un restaurant de la zona.

Tornarem a casa al voltant de les set de la tarda.