dimecres, 2 de setembre del 2009

Montardo-2 (2.833 m.)

dissabte 5 i diumenge 6 de setembre de 2009

Hora de sortida: Per estar al punt de trobada (Pont deth Ressèc) a les quatre de la tarda, i haver dinar abans, hauríem de sortir sobre les 10-11 del matí de dissabte.

Ubicació: Comarca de la Val d’Aran.

Temps aproximat: 8 h. 30 m.

Desnivell: 1.400 m.

Dificultat: Difícil.

Itinerari: Sortirem dissabte al matí en direcció a la Val d’Aran. Dinarem lleuger en algun restaurant d’Arties. Després seguirem fins al Pont deth Ressèc a on hem d’estar a les quatre de la tarda per trobar-nos amb la resta del grup (Sortida conjunta amb l’Agrupació Sant Jordi). Soparem i dormirem al refugi de la Restanca. Al matí ens faran un picnic per esmorzar pel camí.

Informació del refugi de la Restanca:

Alçada : 2. 010 m

Telèfon: 608 036 559

web:
www.restanca.com

Accessos: Carretera de Salardú fins a Arties, des d’on s’agafa una pista fins a l’aparcament de Pont de Ressec, on es continua caminant.

Serveis: wc, dutxes d’aigua freda, telèfon públic, connexió amb el servei de taxis, menjars i begudes.

Places del Refugi guardat : 80

Horaris: Esmorzar: de 7 h a 8.30 h - Dinar : de 13 h a 15 h - Sopar: 19 h - Silenci: 22h

Temps Acumulat: 8 h. 30 m.
Dissabte:

Descripció del recorregut.

A 6 km de Vielha en direcció a Salardú s'arriba al municipi d'Arties. Entrarem al poble i creuarem el riu. D'aquell punt surt una pista asfaltada d'uns 10 kms que ens durà a Pont deth Ressèc. Aquell serà el nostre punt de partida.

En aquest punt es poden llogar taxis que ens portaran fins a Pontet de Rius (1.647 m.) estalviant-se uns 50 minuts de camí. Si no l'agafem, el camí comença al creuar el pont. És un camí empedrat que es va endinsant a la Vall de Valarties.

Arribats a Pontet de Rius, el camí que hem de seguir, surt del darrera d'un gran Avet, cap a l'esquerra. Aquest camí ens portarà fins al Refugi de la Restanca (2.010 m.)

Diumenge:

En el refugi soparem i farem nit. Diumenge al matí, ben d’hora, sortirem cap al cim.

Seguim per darrera del refugi el camí, amb marques vermelles i blanques, del GR-11, variant 18, que es va enfilant cap al Lac de Cap deth Port (2.241 m.)

Un cop arribats al Lac de Cap deth Port, el camí és fa evident. Vorejarem el llac pel costat esquerre i després entrarem en una tartera que ens dura fins al Coret d'Oelhacrestada (2.472 m.)

Hem arribat al Coret d'Oelhacrestada. En aquest punt entrarem a l'Àrea perifèrica del Parc Nacional d'Aigüestortes. Ens quedarà el llac de les Monges a la nostra dreta i el Montardo a la nostra esquerra. En aquest punt flanquejarem cap a l'esquerra fins a trobar el camí marcat amb fites i marques del GR-11 (18) que ascendeix en direcció nord, fins a arribar al coll del Montardo (3:00 h.)

Ja només queda seguir la carena que ens portarà al Cim del Montardo, a 2.833 metres d'alçada. Si el dia és prou clar, podrem veure L'Aneto amb la glacera. El massís de la Maladeta, la Pica d'Estats ... I bastants més cims.

Baixarem pel mateix camí.

Observacions: El Montardo és possiblement el cim més emblemàtic de la vall d'Aran. Montardo ve de l'aranès Mont Arto, que significa Parets esquerdades. Pujarem al Montardo des d'Arties. És una ruta fàcil però llarga. Part del recorregut transcorre pel parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.

Dinarem al Restaurant - Sidreria Casa Pau d'Arties (davant la gàbia de l'ós)

Tornarem a casa a les vuit del vespre de diumenge.