dijous, 6 d’octubre del 2011

GR-92: Camí de ronda de Roses a Cadaqués (234 m.)

Dissabte 8 d’octubre de 2011

Hora de sortida: set del matí.

Ubicació: Comarca de l’Alt Empordà.

Temps aproximat: 4 h. 30 m. (15 km.)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i agafarem l’autopista AP-7 en direcció a França. Ens pararem a fer el tallat a l’àrea de servei de Sant Celoni. Després seguirem per l’autopista i agafarem la sortida direcció Roses.

En arribar a Roses es travessa tot el Passeig Marítim. A l’alçada del port hi ha una rotonda, amb una escultura d’un vaixell de paper al mig. Cal fer seguir cap a l’Avinguda Díaz Pacheco.

Itinerari: Encara que molt llarg, el camí està ben senyalitzat i no té pèrdua un cop s’ha trobat el punt d’inici.

Cal anar fins al final de l’avinguda Díaz Pacheco, però abans d’arribar a una placeta sense sortida cal enfilar-se per un carrer a l’esquerra que voreja cases.

Un cop s’ha arribat a la darrera construcció ja s’albira un caminet que fa baixada i que va des de la punta Falconera fins a cala Jóncols.

Des de Cala Montjoi es pren el camí, que sempre va vorejant la costa. Passa per la Punta de la Ferrera, travessa les cales Calitjàs i Pelosa i s’enfila cap a la península de Cap Norfeu. Hi ha diversos senders que donen tota la volta al Cap Norfeu. Tots comencen i acaben en aquest mateix punt, a peu de la pista de terra. Val la pena pujar pel de la dreta, fins a la Torre de Norfeu, i seguir-lo fins al final on hi ha el Mirador de la Punta de Norfeu.

Observacions: El camí de ronda de Roses, traçat dins del Parc Natural del cap de Creus, forma part del GR-92. el seu trajecte, que permet resseguir la costa, va des de la punta d’Almadrava fins a la cala Jóncols. a banda de vorejar petites cales (Murtra, Rostella, Montjoi, Calitjàs, Pelosa, Canadell i Jóncols), l’itinerari passa per la península del cap de Norfeu i per nombroses balconades al mar.

Tot i que passarem pel davant del restaurant El Bulli, no ens pararem a dinar en aquest lloc, més que res per que està tancat...

Dinarem al Restaurant Casa Anita de Cadaqués, c/. Miquel Roset, 16 Tel. 972 25 84 71. Taberna típica d’ambient mariner, tapes de peix.

Tornarem a Roses amb Taxi (Taxis Pepe, tel. 696 611 784, preu 50.- Euros per un màxim de 7 places)

Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.