dimarts, 15 de novembre del 2011

Pic de Cadinell (2.112 m.)

Dissabte 12 de novembre de 2011

Hora de sortida: 6 del matí.

Ubicació: Comarca de la Cerdanya.

Temps aproximat: 5 h. (9,98 Km.)

Programa: Sortirem cada un del seu lloc a l’hora necessària per estar a ¾ de nou a Josa del Cadí (des de Barcelona són 2 h. 30 m. sense parades). Per arribar a Josa del Cadí, caldrà que pugem per l’Eix del Llobregat. Passarem per Berga i Cercs. Poc abans d’arribar a Guardiola de Berguedà, trobarem un desviament a l’esquerra, que agafarem, en direcció a Saldes (Pedraforca). Passarem Saldes i seguirem direcció a Gósol. Travessem aquest petit poble i seguim per la carretera asfaltada en direcció a Tuixent. Abans d’arribar a Tuixent, passarem pel poble de Josa del Cadí, lloc on ens trobarem. La visita d’aquest poble i del seu entorn, ja justifica el desplaçament. Itinerari: Sortirem del poble de Josa (1.431 m.) per la pista que duu al Coll de Jovell. Aquest camí ens permetrà visitar la interessant església romànica de Santa Maria de Josa. L’itinerari està indicat amb marques grogues i blanques (també en trobarem de blanques i vermelles) que ens ajudaran a seguir-lo.

Als pocs metres, abans de passar un torrent, agafarem un camí dret amunt que ens porta a l’ermita de Santa Maria de Josa (5 minuts). Les marques revolten l’ermita per dalt i se’n van per la dreta a buscar la vall del coll de Jovell.

10 minuts: Creuem un barranc.

25 minuts: Arribem a un contrafort. Si anem amb compte, podrem veure bastants fòssils abans d’arribar al coll.

50 minuts: Arribem a la pista que puja de Josa. Les marques blanques i grogues segueixen per la pista. El camí antic només creua la pista i segueix per l’altre costat. Si no estem molt cansats, és millor seguir aquest, ja que la pista dóna més volta encara que amb menys pendent. Trobem un petit brollador d’aigua.

1 hora: El camí es retroba amb la pista en un revolt de la mateixa, però continua independentment, amunt, evitant una nova ziga-zaga.

1 hora 5 minuts: Coll de Jovell (1.790 m.) La pista que puja de Josa té una llargada de sis quilòmetres, i segurament ens costaria sobre una hora i mitja de camí.

L’ascensió a la part superior de la serra del Cadí des d’aquest coll ha de ser molt feixuga i poc recomanable, ja que suposa més de tres hores de pujada a través d’arbustos espinosos i desgradables.

Des del coll de Jovell cal prendre la direcció SO. (dreta mirant al cim del Cadinell, una mena de supositori rocós), tot vorejant els contraforts rocosos fins anar a buscar el coll de Galliners (30 minuts). A la pràctica, potser no cal anar tant a la dreta, sinó buscar el millor pas entre les parets. Des de el mateix coll estant es veu el camí que puja en diagonal a partir de la pista. Tindrem una forta pujada per dins del bosc (d’un 40 % de pendent) i el camí, que fa ziga-zagues, està marcat per moltes fites.

Un cop a la carena, cal anar en direcció Est - Nord Est, fins a buscar el cim del Cadinell (2.112 m.) En total dues hores trenta minuts. Des de el cim podrem observar al fons les muntanyes esmentades a les observacions i al fons els pobles de Tuixent i Josa.
Pic del Cadinell

Baixarem pel mateix camí.

Observacions: El Cadinell és un magnífic balcó sobre la vall de Josa i Cornellana, amb una molt bona vista sobre el Port del Compte, serra de Verd, Clotarons, el Pedraforca i el Cadí.

Qui vulgui venir, cal que m’ho faci saber abans del 10 de novembre per poder fer les reserves del restaurant.

Dinarem A L’Hostal Pedraforca de Saldes.

Tornarem a casa a quarts de vuit del vespre.

Sortida organitzada conjuntament amb l’Agrupació Sant Jordi.