diumenge, 10 de desembre del 2017

Pujol de la Mata (771 m)

Matinal

Dissabte 9 de desembre de 2017

Ubicació: Comarca del Vallès Occidental.

Temps aproximat: 3 h (14 km)

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada. Anirem par la AP-7 per enllaçar amb la C-16 en direcció a Terrassa. Després anirem en direcció a Matadepera i agafarem la carretera BV-1221 que uneix Terrassa i Talamanca, que la seguirem fins la zona d’estacionament del Coll d’Estenalles.

Itinerari: Sortirem del pàrquing del Parc Natural situat uns metres abans d’arribar al coll d’Estenalles.

Els diversos trencalls que anirem trobant ens porten a altres indrets interessants de visitar, que deixarem per altres sortides.

Ens podem desviar uns minuts per visitar l’àmplia bauma del Muronell. A partir d’aquest punt el camí s’enfonsa fort fins gairebé el llit del torrent del Roure del Parrac. Racó força salvatge des d’on remuntarem fins ben bé sota l’escarpat Pujol de la Mata (771 m). L’accés al cim és fàcil gràcies a un parell de passos equipats amb estreps metàl·lics. Aquest és un dels cims més bonics de l’Obac.

En definitiva, una excursió a un indret molt bell i interessant.

Observacions: El Pujol de la Mata està dins de la llista dels 100 cims de la FEEC i es troba situat al parc de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. Molt a prop del popular Coll d’Estenalles hi ha indrets ben atractius de la Serra de l’Obac que passen gairebé desapercebuts. El Montcau, amb el seu magnetisme, relega a un segon pla la interessant zona del Pujol de la Mata, molt a prop del bonic nucli de Mura.

En tres hores es pot fer una bona ruta amb uns desnivells suaus i pujar dalt del Pujol de la Mata. Només vigilant una mica (fer-ho sense infants ni tampoc animals de companyia) pujarem els dos trams d'escala de gat (graons clavats a la roca), però, tot i que no té gaire dificultat, cal parar atenció a la baixada. La grimpada ens permetrà descarregar una mica d'adrenalina per continuar trescant per aquests mons de Déu...

Tornarem a casa als voltants de la una del migdia.