dimarts, 27 de febrer del 2018

Estany de Malniu (2.252 m)

Dissabte 24 de febrer de 2018

Ubicació: Comarca de la Cerdanya.

Temps aproximat: 5 h 30 m (13 km)

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem en direcció a Berga i el túnel del Cadí. Ens pararem a fer el tallat a la seva àrea de servei i després seguirem en direcció a Puigcerdà, Guils i l’estació d’esquí nòrdic de Guils Fontanera.

Itinerari: L’itinerari arrenca de l’aparcament de Guils Fontanera pel camí que va cap al refugi de la Cabanella. A uns 300 metres del bar restaurant de l’estació hi ha el GR-11.

Girarem a la dreta i seguirem els senyals de pintura blanca i vermella en direcció nord, avançarem en pujada per diversos prats i passant per la dreta de les roques Feres.

Al km 2,5 arribarem al pla de la Feixa, a 2.177 metres i 700 metres més enllà trobarem la pista forestal que va a Meranges. El refugi de la Feixa queda uns metres a la dreta.

Des d’aquí, el rumb variarà en funció del gruix de neu. Si n’hi ha molta, podem mirar d’anar per la directa, caminant sobre la tartera Roja. Si no n’hi ha prou, seguirem la pista forestal fins al primer revolt a l’esquerra, on veurem els senyals de dos senders: el de l’esquerra és el GR-11, que va cap al refugi de Malniu; el de la dreta és un sender local que puja directament a l’estany de Malniu (Km 6,5), on haurem de superar el suau relleu de la serra de l’Home Mort.

La tornada la farem pel mateix camí.

Tracks:

Observacions: L’estany de Malniu, a 2.252 metre sobre el nivell del mar, és un dels paratges naturals més bells i populars de la Cerdanya. Observar-lo és un regal per als sentits en qualsevol època de l’any. Envoltat de boscos i monòlits de granit, descansa sota les imponents parets d’un enorme circ d’origen glacial, i durant el rigorós fred hivernal la superfície del llac es converteix en una immensa pista de gel natural.

Per arribar-hi des de l’estació de Guils Fontanera, hi ha múltiples opcions, que dependran de la quantitat de neu que hi trobarem. Si n’hi ha molta, el mantell nival pot cobrir obstacles naturals, com ara grans rocs, torrents o caos de roques, de manera que podrem avançar camp a través. Si hi ha poca neu, haurem de cenyir-nos als mateixos camins que es fan servir a l’estiu, senyalitzats com a GR-11 durant un primer tram i com a sender local més endavant.

Cal tenir en compte que aquesta ruta és una activitat destinada a persones amb una certa experiència d’anar amb raquetes, de fer excursions per la neu i que sàpiguen orientar-se i progressar per la muntanya hivernal.

Ja hem estat diferents cops al llac de Malniu, és un lloc que ens agrada molt! Aquí podeu veure les ressenyes d’algunes de les altres vegades i fotos: http://maifemcim.blogspot.com.es/2013/04/estanys-de-malniu-i-de-mal-2254-m.html / http://maifemcim.blogspot.com.es/2001/04/estany-de-malniu-2250-m.html  /  http://maifemcim.blogspot.com.es/2004/02/sortida-nocturna-al-llac-de-malniu-2240.html

Per qui no tingui raquetes, es poden llogar a la mateixa estació d’esquí. Tots haurem de treure el forfait de raquetes. Es recomana de dur cadenes pel cotxe.

Dinarem al bar-restaurant de l’estació de Guils – Fontanera. Tenen un menú molt correcte per 18.- Euros, amb amanides, trinxat de la Cerdanya, etc. Tel.: 872 00 30 21. Tornarem a casa als voltants de les vuit de la tarda.