dimecres, 29 d’agost del 2018

Turó de l’Home (1.708 m) i Les Agudes (1.703 m)

Dimecres 29 d’agost de 2018

Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.

Temps aproximat: 3 h 45 m (8,6 km)

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada i anirem per l’autopista AP-7 en direcció a Girona. Ens pararem a fer el tallat a l’àrea de servei del Montseny.

Després seguirem fins a la sortida 11 en direcció a Sant Celoni. Passat Sant Celoni, seguirem cap a Campins i finalment Santa Fe del Montseny, on aparcarem (aparcament de Passavets)

Itinerari: Iniciarem la pujada al Turó de l’Home i les Agudes des de l’aparcament de Passavets (font). Trobarem una pista al costat esquerre de la riera la qual anirem seguint. El camí no té pèrdua, està senyalitzat amb uns pals de color verd.

Sempre per dins la fageda, arribarem a un clot, un pou de neu, on la pista gira a migdia i segueix enlairant-se en continues ziga-zagues. És un ascens lent i monòton. Força amunt arribarem a un collet, aquí hi ha una cruïlla de pistes. Cal posar atenció a agafar la pista correcta, que encara fa unes quantes ziga-zagues abans d’encarar el Turó de l’Home.

Tot flanquejant de cara a aquest cim, quasi pel límit superior de la fageda, passarem pel collet dels Rocs Cremats i pujarem fins al coll Pregon (1.654 m) on trobarem la carretera del Turó de l’Home. Des d’aquí acabarem de seguir la pista fins a l’observatori situat al cim del Turó de l’home.

Després, pel NW baixarem fins al coll Sebacis o Sesbasses (1.643 m) on comença el corriol que, seguint el vessant dret del Puig Sacarbassa (1.680 m), ens portarà directament fins al cim de les Agudes. El camí no té pèrdua i amb uns 45 minuts arribarem al cim, on tindrem unes magnífiques vistes tant del mar com dels Pirineus.

Per tornar, baixarem fins al coll de les Agudes (1.647 m), un cop aquí, al SW surt un corriol fressat i marcat amb els pals de color verd i algunes senyals de color vermell. Cal posar atenció als senyals, ja que en aquesta zona hi ha un laberint de pistes i és fàcil agafar un camí equivocat. Passarem per davant de la font i l’era del Briançó i anirem seguint la pista cap a llevant. Aviat ens despenjarem avall pel vell corriol, que ens durà de dret a travessar una riera per un pont de fusta nou i enllaçarem amb el camí de pujada.

Seguirem la pista, en baixada i amb uns 5 minuts trobarem l’aparcament de Passavets on tenim el cotxe. Aquest itinerari de tornada és d’una gran bellesa.

Observacions: Aquesta ruta ens farà coronar els dos pics més alts del Massís del Montseny i dos indrets amb vistes impressionants. El sender surt del pàrquing de Passavets al km 22,2 i a un km de Santa Fe i puja per una preciosa fageda. Si les condicions són bones és una ruta fàcil i molt agraïda. A dalt, al Turó de l'Home, podrem gaudir d'unes espectaculars vistes amb una alçada de 1.708 metres, sent la muntanya més alta del Montseny.

Des del turó es segueix per la carena de la muntanya fins al Pic de les Agudes. La baixada es fa pel costat de la muntanya contrari al de la pujada, per un frondós bosc de falgueres i faigs fins a tornar a a l’aparcament. Pel camí, poc abans d'arribar al pàrquing trobarem una font potable que brolla de les mateixes entranyes del Montseny.

Dinarem al restaurant de Santa Fe, tel, 93 847 50 11. Tornarem a casa als voltants de les cinc de la tarda.