diumenge, 9 de setembre del 2018

Serra de Catllaràs (1.670 m)

Dissabte 8 de setembre de 2018

Anem a buscar bolets!

Ubicació: Comarca del Berguedà.

Temps aproximat: Segons el que es trigui a omplir el cistell... 4 h?

Desnivell: 300 m (acumulat) Segons com, si en trobem al costat del cotxe...

Dificultat (1): Fàcil. A trobar bolets: Alta.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada, en direcció a Manresa i Berga. Passat Berga ens aturarem a fer el tallat a l’estació de Petromiralles de Cercs. Després seguirem en direcció a Guardiola de Berguedà i La Pobla de Lillet. Abans d’arribar a La Pobla, agafarem el desviament a la dreta en direcció al Santuari de Falgars, pista asfaltada.

Després seguirem per la pista forestal (a vegades en mal estat i recomanable anar-hi en 4 x 4). Passarem pel xalet de Catllaràs, aixecat al mig del bosc de pins. Del projecte original d’Antoni Gaudí sols en queda l’estructura de l’edifici. En els incendis i restauracions es varen perdre l’escala frontal i les finestres d’estil gaudinià.

Seguirem per la pista. El bosc de pi albar o pi silvestre, espècie dominant en aquesta serra, i que creixen entre els mil i els dos mil metres i presenten un sotabosc poblat de boix i d’una extensa estora de molsa i gramínies.

Al costat de la pista hi ha la font Assedegosa. Seguirem amb els cotxes, el darrer tram de pujada, fins a la font Saragossa, on aparcarem.

Itinerari: A partir d’aquest punt, es tracta de dispersar-nos pel bosc, procurant de no desorientar-nos i a veure qui té més sort.

Ens tornarem a trobar als cotxes a l’hora convinguda.

Tornarem per la pista, ara de baixada i anirem amb els cotxes fins a un dels llocs més sorprenents del recorregut: el Joc de Pilota, paratge format per diferents clars rodejats de pins i faigs, entre els que destaquen alguns exemplars centenaris. En aquest lloc es poden veure, amb una mica de sort, Flors de Neu (Edelweis)

Després ens aturarem al mirador del Roc de la Lluna, on gaudirem d’una bona vista amb un magnífic bosc als nostres peus i que s’estén des de el Pedraforca a l’est, fins al Puigmal a l’oest.

Observacions: Dinarem al restaurant del Santuari de Falgars, tel.: 93 744 10 95. Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda. Si no hem tingut massa sort, sempre ens podem aturar al mercat del bolet de la Colònia Rosal....

Hem anat ja algunes vegades a aquest meravellós indret del nostre Pirineu, concretament: